גבאי ואנדורן עוזבים את מגוריט עקב חילוקי דעות עם יזמי הקרן

לאחרונה זימנה מגוריט אסיפה כללית למינוי יצחק בורבא, אחד מחשודי פרשת ישראל ביתנו, לדירקטור בקרן

יעל אנדורן / צילום: תמר מצפי
יעל אנדורן / צילום: תמר מצפי

שני השמות הנוצצים של מגוריט , אייל גבאי, יו"ר הקרן; ויעל אנדורן, המשמשת בה כדירקטורית, עוזבים את את קרן ההשקעות בנדל"ן למגורים שהיו ממייסדיה וראשיה. זאת פחות משנה וחצי לאחר שיצאו לדרך, שבמהלכה גייסה מגוריט עד כה קרוב לחצי מיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים ומהציבור.

השניים, שהיו בעבר מבכירי משרד האוצר, נמצאים בימים אלה בשיחות עם יזמי מגוריט ויתר השותפים בה, והם צפויים לסיים את ההתקשרות עימה כבר בתוך ימים מעטים.

לגבאי ולאנדורן יש מניות בחברת הניהול של מגוריט - 5% כל אחד, ונראה שהם דנים עם יתר השותפים בקרן על תנאי סיום השותפות והתמורה שיקבלו עבור החזקותיהם בחברה הניהול, שזכאית לדמי ניהול שנתיים של 1% - קרי כ-5 מיליון שקל בשנה.

חוסר הסכמות עם יזמי הקרן

לא מן הנמנע כי הפרישה של השניים קשורה בין היתר לזימון אסיפה כללית של בעלי מניות מגוריט לצורך מינויו של יצחק בורבא, מחשודי פרשת ישראל ביתנו, לתפקיד דח"צ בחברה. בעבר כשנשאלה על כך, נמסר ממגוריט כי "בורבא כיהן ומכהן בשורה ארוכה של תפקידים ציבוריים בהצלחה רבה. בכל הקשור לפרשה, לא הוגש נגדו כתב אישום, והוא אף לא זומן לשימוע". עם זאת נראה כי מבחינת גבאי ואנדורן מדובר בשילוב של כמה סיבות לפרישה ובהן חוסר הסכמות עם יזמי הקרן. "הם הגיעו למסקנה שאין להם יותר מה לחפש שם", אמר גורם מעורה.

מגוריט היא קרן ההשקעות בנדל"ן (ריט) הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון לחוק הריט. יזמי הקרן הם עורכי הדין ארז רוזנבוך וחיים ויספיש, המחזיקים 32% ו-11% מחברת הניהול, בהתאמה. יו"ר הקרן הוא כאמור גבאי, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומומחה כלכלי, שלקח חלק בהסדר החוב של אי.די.בי. אנדורן, לשעבר מנכ"לית האוצר, מכהנת כדירקטורית ויו"ר ועדת האסטרטגיה של הקרן. מנכ"ל מגוריט, מתי דב, כיהן בעבר כמנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים.

שוויה של הקרן, שהחלה לפעול במאי 2016, עומד על כ-160 מיליון שקל. קרן מגוריט הצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית (IPO) שביצעה - שהצטרפו לכ-180 מיליון שקל שהבטיחה טרם לכך מארבעה גופים - חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל ואקסלנס וקק"ל שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחת. מאז ההנפקה איבדה מנייתה יותר מ-20% מערכה, והיא משקפת היום למגוריט שווי של כ-175 מיליון שקל. לפני שבועות מעטים השלימה מגוריט גיוס של כ-250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח.