בורסות אירופה ננעלו בירידות; ליאונרדו צנחה ב-14%

החשש מהיעדר יכולת המפלגה הרפובליקנית להעביר את רפורמת המס של ממשל טראמפ מטריד את המשקיעים ■ אליאנץ וארסלור-מיטאל הן בין החברות שמפרסמות היום תוצאות כספיות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות שערים, כשמדד הסטוקס 600 רשם ירידה של כ-0.4%. זאת במקביל לחולשה בוול סטריט.

 

המשקיעים מתחילים לחשוש משינויים ברפורמת המס של ממשל טראמפ, לאחר שהסנאט הציע תכנית שונה במקצת מזה שהוצע בבית הנבחרים, מה שמעלה את השאלה האם הרפובליקנים יוכלו להעביר את הרפורמה AS IS.

ב-OCBC Bank ציינו כי "התיאבון העולמי לסיכון הופחת על רקע חששות בנוגע לתכנית המס האמריקאית. עם זאת, הירידה בשווקים היא ככל הנראה זמנית".

עונת הדוחות ביבשת בעיצומה, והיום דיווחו, בין היתר, טלקום איטליה, אליאנץ, ברברי וארסלור-מיטאל.

בינתיים, השיחות בין בריטניה והאיחוד האירופי סביב הברקזיט נמשכות, כאשר 2 הצדדים מעוניינים להשיג פריצת דרך והסכמות עד סוף השנה הנוכחית.

מניית אלטיס ירדה ב-0.4% לאחר שהחברה הנמצאת בשליטת המיליארדר פטריק דרהי , הודיעה היום על שורה של שינויים בהנהלתה הבכירה על רקע דו"חות רבעוניים מאכזבים . זאת, במאמץ להשיב את אמון המשקיעים, אשר חוששים מפני החוב הכבד שרובץ על החברה, בסך כ-50 מיליארד אירו, הגבוה פי חמישה מהכנסות החברה לפני מס. 

מניית ליאונרדו צנחה ב-14% לאחר שהחברה האיטלקית הורידה את תחזית ההכנסות והרווח שלה ל-2017.

באסיה ננעל הבוקר שבוע המסחר במגמה מעורבת.

 

 

מניות השבבים היפניות ריכזו עניין שלילי לאחר שענקית השבבים קוואלקום חתמה על חוזים משמעותיים, אך ראשוניים, עם ספקי שבבים סיניים.

טושיבה  נפלה לאחר שב"רויטרס" דווח כי החברה שוקלת לגייס 600 מיליארד ין (כ-5.3 מיליארד דולר) בהנפקת מניות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]