"מתרשמים לחיוב מהביצועים של פריגו ברבעונים האחרונים"

סבינה לוי, מנהלת מחלקת מחקר בלידר שוקי הון: "התנהלות החברה והביצועים הטובים שהציגה ברבעונים האחרונים מעלים את רמת הביטחון שלנו בתחזיות לשנים הקרובות, ואנו מעלים את המלצתנו לפריגו ל'תשואת יתר'"

חברת התרופות פריגו  דיווחה אתמול (ה') על תוצאות טובות יחסית לרבעון השלישי. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על הכנסות של 1.23 מיליארד דולר לעומת צפי השוק ל-1.17 מיליארד דולר; ועל רווח נקי מתואם של 1.39 דולר למניה, 29 סנט מעל תחזיות השוק.

"אנחנו מאוד מרוצים מהמשך הביצועים החיוביים שלנו בכל הסגמנטים של הפעילויות בתשעת החודשים הראשונים של השנה", מסר המנכ"ל ג'ון הנדריקסון. תחזית הרווח השנתי של פריגו עולה שוב, רבעון שני ברציפות, והחברה מצפה כעת לרווח נקי מתואם של 4.8-4.95 דולר למניה, עלייה מתחזית קודמת של 4.45-4.7 דולר למניה. בכך תסתיים שנת 2017 עם רווח נקי מתואם של 678-699 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), פריגו רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 44.5 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי עצום של כ-1.6 מיליארד דולר שנרשם ברבעון המקביל, שכלל ירידת ערך גדולה בשל פעילותה באירופה. מתחילת השנה הרווח החשבונאי מגיע ל-46.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-2.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.

בתגובה לדוחות ולתחזית מציינת  סבינה לוי, מנהלת מחלקת מחקר בלידר שוקי הון, כי "עדיין ישנם לא מעט סימני שאלה בנוגע לפוטנציאל הצמיחה של החברה בשנים הקרובות, הן בתחום הצריכה בארה"ב והן בתחום הגנרי. עם זאת, אנו מתרשמים לחיוב מהביצועים של פריגו ברבעונים האחרונים. החברה מציגה ביצועים טובים יחסית בתחום הגנרי על אף הלחצים בתעשייה ותוצאות מעודדות בתחום מוצרי הצריכה הבינלאומי".

מצבה הפיננסי של פריגו טוב ביחס למרבית המתחרות הגנריות, ואנו מעריכים כי החברה תמשיך ליישם ברבעונים הקרובים אסטרטגיית רכישות משלימות במטרה להעמיק את דריסת הרגל בשווקי הליבה, אומרת לוי.

בשורה התחתונה היא מציינת כי "התנהלות החברה והביצועים הטובים שהציגה ברבעונים האחרונים מעלים את רמת הביטחון שלנו בתחזיות לשנים הקרובו, ואנו מעלים את המלצתנו לפריגו לתשואת יתר. מחיר היעד המעודכן שלנו למניה הינו 103 דולר". נציין כי מחירה הנוכחי של מניית פריגו עומד על 87 דולר.

סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד בבית ההשקעות IBI, מציין בתגובה לדוחות כי "מדובר על דוח טוב, ויחסית לסקטור - אפילו טוב מאוד. גם העלאת התחזיות הנוספת לשנת 2017 היא בשורה מרעננת בענף הגנריקה המקרטע. החולשה בסקטור, ובמיוחד קריסתה של מנית טבע, העיבו על מחיר מניית פריגו. להערכתנו, העלייה במחיר המניה מוצדקת, שכן הדוח הטוב שהציגה פריגו מבדל מעט את החברה מהסקטור הגנרי הקלאסי".