מיילן נמחקת מת"א ומפטרת מאות עובדים: כל ההשלכות

המחיר העיקרי של המסחר בת"א מבחינת מיילן, כך נראה, היה הצורך להפנות קשב למתרחש במסחר בשעות השונות מיתר הבורסות ■ היו"ר רוברט קורי: "לא מוותרים על הזדמנויות פיתוח עסקי בישראל"

חברת התרופות מיילן   הודיעה במהלך סוף השבוע על כוונתה להימחק מן המסחר בבורסה בתל-אביב. מיילן נסחרת בישראל מאז סוף 2015, אז נרשמה למסחר כאן ככלי עזר בניסיון ההשתלטות שלה על פריגו. גם לאחר שהמהלך להשתלטות על פריגו נכשל (במקביל לכישלון מהלך השתלטות מקביל של טבע על מיילן עצמה), מיילן הודיעה בסוף שנה שעברה כי היא תישאר להיסחר בתל-אביב, אולם נראה כי בשלב הזה המסחר בשוק הישראלי נתפס על-ידי החברה כמיותר. זאת, למרות שהיא נסחרת בכל המדדים המובילים של הבורסה, ויציאתה ממדדים אלה תוביל למכירת מניותיה על-ידי תעודות הסל.

מדובר במכה לבורסה בתל-אביב, שרק השנה החלה להתאושש מתקופה של יובש. הבורסה צפויה לאבד 8.7% משוויה וכ-3.1% מהסחירות.

מיילן תימחק מן המסחר בעוד שלושה חודשים, ב-12.2.2018. החברה מסרה כי ניתן יהיה להעביר את המניות הנסחרות בתל-אביב למסחר בנאסד"ק.

מיילן עוברת תקופה מורכבת, יחד עם כל שוק הגנריקה. מאז יולי 2015, שיא קרבות ההשתלטות בתחום הגנריקה, היא איבדה כמחצית מערכה, ומאז שנרשמה למסחר בתל-אביב, באוקטובר 2015, איבדה כ-14% מערכה. מעט לפני ההודעה על המחיקה מן המסחר, הודיעה מיילן כי היא צפויה לפטר מאות עובדים.

למרבה האירוניה, חבל ההצלה של מיילן הוא הקופקסון הגנרי. כניסתה כמתחרה ראשונה לשוק זה, אשר עושה נזק כה רב למתחרה הגנרית המרה שלה, טבע, צפויה לעזות למיילן במלחמתה בירידת המחירים בתחום הגנריקה. ואכן, מאז אושר באוגוסט מוצר זה לשיווק, והחברה אף הודיעה על תחזית הכנסות משופרת, בין היתר בעקבות השקתו, נרשמה עלייה חדה במנייתה.

נראה כי המחיר העיקרי של המסחר בתל-אביב מבחינת מיילן היה הצורך להפנות קשב למתרחש במסחר בשעות השונות (לעומת התועלת הנמוכה בתחזוקת הקשר עם המשקיעים בשוק זה). מיילן הסבירה כי: "רוב המשקיעים הישראלים בעצם מחזיקים במניות שלנו דרך המסחר בנאסד"ק, והחלק של מניותינו שנסחר בתל-אביב מהווה פחות מ-3.5% מסך כל המניות שלנו. היקפי המסחר בתל-אביב מהווים פחות מ-3.5% מהיקפי המסחר שלנו. זמני המסחר בתל-אביב וימי המסחר הם שונים משלנו". כאילו כדי להדגים את הבעיה, ההודעה יצאה כאמור בסוף השבוע, קרוב לחצות בין שישי לשבת, הזמן המת ביותר האפשרי מבחינת המשקיע הישראלי. "עם זאת, אנחנו כן מעריכים את הקשרים שיצרנו עם השוק המוסדי בישראל", מסרה החברה.

יו"ר מיילן רוברט קורי מסר כי: "בשנתיים האחרונות היה לי העונג להכיר את סביבת העבודה העסקית הדינאמית ואת מוסר העבודה הגבוה של העם הזה. אנחנו ממשיכים לשקול השקעות עתידיות והזדמנויות עסקיות בישראל". לאור העובדה כי מיילן כעת נסחרת לפי שווי שוק גבוה מזה של טבע, וכי בישראל פועלות עוד מספר חברות גנריות קטנות יותר (כמו דקסל) וכן חברות בתחום הולכת התרופות והשחרור המיוחד (אינטק, אורמד), לא מן הנמנע כי אלה אינן רק מילות נימוס.