ישראל קנדה מגייסת 100 מיליון שקל מקבוצת מוסדיים

הגופים שלוקחים חלק בהנפקה הם מנורה מבטחים, שכבר היום היא בעלת עניין בישראל קנדה, וכן פסגות, הפניקס, קבוצת ספרה וקרן נוקד

אסף טוכמאייר וברק רוזן  / צילום: חן גלילי
אסף טוכמאייר וברק רוזן / צילום: חן גלילי

המוסדיים מזהים פוטנציאל בחברת הנדל"ן ישראל קנדה  של ברק רוזן ואסי טוכמאייר, ומשקיעים בה כ-100 מיליון שקל במסגרת הקצאת מניות פרטית שתבצע עבורן החברה, בהיקף כולל של כ-14% מההון.

ההקצאה תתבצע לפי מחיר מניה של 3.45 שקלים - מחיר המשקף הנחה של כ-6% על שווי המניה הבוקר, ששיקף לישראל קנדה שווי של כ-755 מיליון שקל.

הגופים שלוקחים חלק בהנפקה הם מנורה מבטחים, שכבר היום היא בעלת עניין בישראל קנדה, וכן פסגות, הפניקס, קבוצת ספרה וקרן נוקד. את מהלך גיוס ההון עבור החברה ביצעה ברק קפיטל חיתום.

לארבעת הגופים שאינם בעלי עניין בישראל קנדה, החברה תקצה כ-11.5% מהונה. ההסכם מול מנורה כולל הקצאה של כ-1% מההון, ואופציה לרכישת כ-1% נוסף ממניותיהם של טוכמאייר ורוזן במחיר מימוש של 4.3 שקל - גבוה בכ-18% משוויה הנוכחי של המניה. האופציה ניתנת למימוש במשך שנתיים וחצי ממועד מתן האופציה. בחודש שעבר השקיעה מנורה יותר מ-30 מיליון שקל ברכישת מניותיה של קנדה ישראל בעסקאות מחוץ ובתוך הבורסה, יותר ממחצית מהסכום (כ-20 מיליון שקל) מידיהם של רוזן וטוכמאייר.

כעת, טרם ההנפקה הנוכחית, חלקם של רוזן וטוכמאייר בחברה עומד על כ-31% מההון, בשווי נוכחי של כ-235 מיליון שקל, וחלקה של מנורה על כ-9% מההון, בשווי של קרוב ל-70 מיליון שקל. בעל עניין נוסף בחברה הוא אברהם בן דוד אוחיון, עם כ-14% מהמניות בשווי של כ-105 מיליון שקל. מניית ישראל קנדה התחזקה מתחילת השנה בכ-10% ותוך 3 שנים השלימה זינוק של כ-375% בערכה.

עיקר פעילותה של ישראל קנדה מתרכז בהקמת פרויקטים למגורים וניהול קבוצות רכישה בלב גוש דן, ובשנים האחרונות היא אחת מהחברות הבולטות בתחום. בין הפרויקטים שלה בתחום קבוצות הרכישה ניתן להזכיר את הפרויקטים דה-וינצ'י ורוטשילד 17 שבמרכז תל-אביב, עוד היא שותפה בין היתר בפרויקט המגורים והמשרדים מידטאון, גם הוא במרכז תל-אביב. בשבוע שעבר חתמה ישראל קנדה על הסכם לרכישת קרקע סמוכה לפרויקט מגדלי נאמן שבצפון תל-אביב מידיה של קבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי (שו"ב), תמורת כ-90 מיליון שקל - סכום שיירשם רובו ככולו כרווח הון לפני מס עבור שו"ב. בכך היא מגדילה את החזקותיה במתחם בו רכשה כמה עתודות קרקע שנים האחרונות, המיועדות לבניית מאות דירות.

בסיכום המחצית הראשונה של 2017 רווחיה של ישראל קנדה צנחו ביותר מ-80% ל-14 מיליון שקל, וזאת לאחר ירידה של 75% בהכנסות שהצטברו ל-62 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת שינויים בהכנסות ממכירת דירות ושטחי מסחר בפרויקטים שלה. הונה העצמי עמד על כ-370 מיליון שקל, ובקופתה היו מזומנים בהיקף של 118 מיליון שקל.