קמהדע וקרן ברוש סיכמו על החלפת 3 דירקטורים בחברה

בעקבות ההודעה עולה היום מניית החברה 2.49%, וקמהדע נסחרת לפי שווי של 629 מיליון שקל

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "מרגישים בנוח עם התחזיות" / צילום: אפי שמח
עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "מרגישים בנוח עם התחזיות" / צילום: אפי שמח

חברת פיתוח התרופות קמהדע   הודיעה ביום שישי האחרון כי הגיעה להסכמות עם הקרן האקטיביסטית ברוש בעניין החלפת שלושה מן הדירקטורים בחברה. קרן ברוש מחזיקה כ-7.2% בחברה. בעקבות ההודעה עולה היום (א') מניית החברה 2.49%, וקמהדע נסחרת לפי שווי של 629 מיליון שקל.

הדירקטורים הנבחרים הם נציג קרן ברוש אסף פרומרמן וכן יצחק קרינסקי ושמואל (מילקי) רובינשטיין. קרינסקי מכהן כיום כיו"ר טבע יפן ודרום קוריאה. בעבר שימש כמנהל בשני בתי השקעות בניו-יורק. רובינשטיין היה מנכ"ל חברת הגנריקה תרו, אך עזב לאחר ההשתלטות של סאן על החברה.

הדירקטורים המועמדים לבחירה מחדש הם בעלי השליטה, היו"ר ליאון רקנאטי וג'ונתן האן; סגן היו"ר, דוד צור; ד"ר מיקל ברלוביץ; ד"ר אברהם הברוןף וגוון מלינקוף. הדירקטור סעדיה עוזרי התנדב להתפטר מהדירקטוריון כדי לאפשר את המהלך.

קמהדע מייצרת ומשווקת בארה"ב, באצעות השותפה Shire, תרופה לטיפול במחלת האמפיזמה התורשתית. בנוסף, היא רשמה לאחרונה לשיווק בארה"ב חיסון חדש לכלבת' ויש לה פעילות שיווק בישראל. על בסיס פעילויות אלה היא מעריכה כי תרשום הכנסות של 100 מיליון דולר ב-2017.

אולם, מניית החברה ירדה 13% בעקבות כישלון בניסוי במוצר החברה לטיפול באמפיזמה תורשתית הניתן בעירוי. ניסוי נוסף באותו החלבון לטיפול בסוכרת הסתיים לפני כמה שבועות ללא תוצאות מובהקות.

אחת ההחלטות החשובות העומדות בפני דירקטוריון והנהלת החברה היא האם להמשיך בפתוח מוצרים אלה שכולם מבוססים על אותו חלבון כמו המוצר המוביל - או לוותר עליהם לטובת מוצרים חדשים שירכשו מבחוץ. ככל הידוע, אין עדיין לדירקטוריון כולו' ולא ספציפית לנציגי קרן ברוש, דעה מוצקה בנושאים אלה.