ההתרסקות של Wix: איבדה 628 מיליון דולר משוויה ב-3 ימים

הדוחות אמנם היו טובים, אך המשקיעים ציפו ליותר ■ האנליסטים הפחיתו את מחיר היעד למניה, אך הוא עדיין גבוה ממחיר המניה הנוכחי

משרדי ?Wix / צילום: רויטרס
משרדי ?Wix / צילום: רויטרס

628 מיליון דולר התאדו משווי השוק של חברת האינטרנט הישראלית Wix, שמנייתה צנחה ב-20% בשלושת ימי המסחר מאז שפרסמה את דוחות הרבעון השלישי. מדובר, אגב, באובדן של שווי גדול יותר מאשר שוויה של החברה כולה בעת ההנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק לפני 4 שנים, שהיה אז 600 מיליון דולר.

Wix , בניהולו של אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט בקלות. החברה אמנם פרסמה בשבוע שעבר דוחות רבעוניים חיוביים - שכללו לראשונה גם רווח נקי על בסיס Non-GAAP (בניכוי סעיפים חשבונאיים). עם זאת, נראה שבשוק ציפו ליותר, ולאחר הדוחות, חלק מן האנליסטים המסקרים את Wix, הפחיתו את מחירי היעד שלהם למניה. החברה דיווחה על הכנסות של 111 מיליון דולר, הפסד נקי חשבונאי של 14.5 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 353 אלף דולר ברבעון השלישי.

המפסידים הגדולים "על הנייר" מהירידות האחרונות הם קרן ההון סיכון מנגרוב, שהשקיעה ב-Wix עוד לפני ההנפקה בנאסד"ק ומחזיקה היום ב-13.1% מהמניות, שהפסידה בימים האחרונים "על הנייר" כ-81 מיליון דולר; גופים מוסדיים מארה"ב - T.Rowe, קרנות פידליטי ו-Steadfast - הפסידו בין 49-76 מיליון דולר; והמנכ"ל-המייסד אברהמי, שהפסיד "על הנייר" 21.3 מיליון דולר. עם זאת, הירידות האחרונות הגיעו אחרי עלייה משמעותית במניה בשנים האחרונות, בעיקר החל מאמצע 2016 עד אמצע 2017, כשהמניה זינקה במאות אחוזים. גם אחרי הירידות, התשואה בשנה האחרונה היא חיובית, 12.5%.

באופנהיימר סבורים שהדוחות של Wix הציגו "תוצאות מעורבות". לדברי האנליסט ג'ייסון הלפסטיין, בעוד ש-Wix עקפה את תחזיות האנליסטים בנתוני הגבייה, ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה נמוך מהתחזיות, בשל עלייה בהוצאות התפעוליות על מחקר ופיתוח, הנהלה וכלליות, ובשל השפעת שערי חליפין.

על רקע הגידול בהוצאות, באופנהיימר הפחיתו בתגובה לדוחות את תחזיות ה-EBITDA שלהם ל-Wix לשנים הקרובות, בשיעור של 9%-16%. בהתאם, מחיר היעד למניית Wix הופחת בכ-20%, ל-70 דולר. מחיר היעד המעודכן של אופנהיימר עדיין גבוה ב-25.8% ממחיר המניה בבורסה.

ההמלצה נשארה ללא שינוי, "תשואת יתר", כשהאנליסט מציין שהחברה ממשיכה להשיק מוצרים חדשים ולהתפתח. עם זאת, הוא לא מתרגש במיוחד מההשקה הפומבית הצפויה של המוצר המיועד למפתחים Wix Code, שהושק לאחרונה בגרסת בטא. לדבריו, המוצר יזכה לביקושים מסוימים אף שהוא לא יעיל יותר מפתרונות קיימים בשוק - אך למוצר צפויה להערכתו השפעה מוגבלת בלבד על ההכנסות ב-2018.

גם בברקליס הפחיתו את מחיר היעד למניה - בכ-16%, ל-65 דולר - ונותרו בהמלצת "תשואת יתר". האנליסט דיפאק מתיוואנאן סבור שמניות Wix ייסחרו בטווח מוגבל יחסית בחודשים הקרובים, עד שבשוק יראו את התרומה שמוסיף לחברה Wix Code. בניגוד לאופנהיימר, בברקליס דווקא מצפים לתרומה משמעותית של המוצר ב-2018, ובעיקר מ-2019.

התזה החיובית של ברקליס בנוגע למניית Wix מוסברת בכך שלהערכתם, המוצר של Wix הוא הטוב ביותר כיום לבניית אתר אינטרנט באופן עצמאי. הורדת מחיר היעד מוסברת בהורדת הצפי לתזרים המזומנים החופשי ב-2018, על רקע ההוצאות התפעוליות הגדלות במו"פ והשפעת שערי החליפין.

מנייתWix
 מנייתWix