קדימהסטם איבדה 90% מערכה מתחילת 2017

מניית חברת קדימהסטם, המפתחת טיפול מבוסס תאי גזע למחלת ניוון השרירים ALS, איבדה בשבוע שעבר 28% מערכה ביום אחד

יוסי בן־יוסף, מנכ"ל קדימהסטם /  צילום: Studio־One
יוסי בן־יוסף, מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio־One

מניית חברת קדימהסטם , המפתחת טיפול מבוסס תאי גזע למחלת ניוון השרירים ALS, איבדה בשבוע שעבר 28% מערכה ביום אחד, בעקבות הודעה על השקעה של בעל שליטה, ג'וליאן רוג'רי (המחזיק 25% מהמניות) בהיקף של 5.3 מיליון שקל. ההשקעה תבוצע באמצעות הלוואה המירה למניות. החברה מסרה כי ההלוואה תומר למניות במסגרת הנפקת זכויות שתבוצע בקרוב, במחיר של 50 אגורות למניה, במסגרתה מתכננת קדימהסטם לגייס עד 23 מיליון שקל. בסך הכל צנחה מניית קדימהסטם ב-60% בחודש האחרון וב-90% מתחילת השנה (כמו גם מאז הנפקת החברה בשנת 2013). שווי החברה עומד כעת על כ-15 מיליון שקל.

ההלוואה, אשר דירקטוריון החברה ציין כי אין בה אלא לזכות את החברה, כוללת שני תנאים נוספים: במקביל למתן ההלוואה ירד מחיר המימוש של האופציות שבידי בעל השליטה ל-1.5 שקל. אופציות אלה הן למימוש ב-7.6% ממניות החברה. מחיר זה רחוק מחוץ לכסף, אולם רק לפני כמה שבועות נסחרה המניה במחיר גבוה מכך. עוד נכלל תנאי לפיו אם יירשמו המניות של החברה למסחר בבורסה זרה, תהיה למניות בעל השליטה קדימות ברישום למסחר.

נזכיר כי בחודש יולי התפטרה הדירקטורית הבלתי תלויה בקדימהסטם, עינת צפריר, תוך טענה כי החברה נמצאת במצב פיננסי קשה אך אינה מכירה בכך. החברה טענה כי איננה בסכנה וכי בעלי השליטה יערבו לפעילותה.

בין בעלי השליטה נמצאים גם יוסי בן יוסף, מנכ"ל החברה; פרופ' מישל רבל, המדען הראשי; אבי מייזלר ואלקטשור שחם.