ירידות קלות בנעילת המסחר בבורסה; טבע עלתה, שופרסל ירדה

יציבות בוול סטריט בשעת נעילת המסחר בתל-אביב ■ מיילן המשיכה לרכז עניין לקראת המחיקה מהבורסה ■ תמר פטרוליום ודלק קידוחים לא מצליחות להתאושש

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בירידות שערים קלות, אשר התמתנו בחלק האחרון של היום. בוול סטריט מתנהל המסחר כעת ביציבות.

 

המגמה הכללית בשווקים הפיננסים היא חיובית. נתוני המאקרו טובים ומשקפים המשך צמיחה מתונה של הכלכלה העולמית, ועונת הדוחות שנמצאת בעיצומה משקפת את שיפור הביצועים של הפירמות הגדולות ברחבי העולם.

אחד הנתונים המעניינים הוא שהשווקים הפיננסים מעכלים עד כה באופן טוב יחסית את צמצום המאזן של הפדרל ריזרב, שמוכר מדי חודש אגרות חוב שרכש במהלך המשבר הכלכלי הגדול שפרץ בסוף 2008. בשלב הזה לא רואים פריצה של תשואות האג"ח לרמות גבוהות שיגרמו להטיית כספים משוקי המניות לאג"ח, אך לא בטוח שהמגמה הזו תימשך לנצח.

אחד הדברים שאמורים להזריק זריקת מרץ לשווקים הוא רפורמת המס של טראמפ. כרגע נראה כי הנשיא מתקשה להעביר את הרפורמה שלו, אך עדיין האווירה הכללית בארה"ב היא שבצורה כזו או אחרת הרפורמה תעבור, ומס החברות בארה"ב יירד בשיעורים משמעותיים, מה שעשוי לגרור את העולם המערבי כולו להפחתת מסי חברות ולשיפור רווחיות הפירמות.

בתל-אביב ריכזה עניין מניית מיילן , לאחר שהחברה הודיעה על כוונתה להימחק מהמסחר בבורסה המקומית. למחיקה עצמה אין משמעות מיוחדת. להוציא את נושא הגיוון בתיקי ההשקעות של המוסדיים והעובדה שרכישת מניות של חברה זרה כמו מיילן בתל-אביב עדיפה על פני רכישת אותה מניה בארה"ב, בעיקר משיקולי עמלות. בכל מקרה, שיחה עם מספר מנהלי השקעות מאז ההודעה מעלה כי הם אינם מייחסים להחלטת מיילן משמעויות בעייתיות לשוק ההון המקומי.

אינרום  דיווחה הבוקר על דוחות כספיים טובים מהצפוי.

מניות תמר פטרוליום  ודלק קידוחים יהש  לא מצליחות להתאושש. כאן המקום להזכיר כי מניות מאגר הגז "תמר" סובלות מהעובדה שבקרוב צפויה חברת החשמל לפתוח את חוזה רכישת הגז מהמאגר, כשבמקביל מאגרי "כריש" ו"תנין" חותמות על הסכמים למכירת גז טבעי במחירים נמוכים משמעותית מאלה של "תמר". תמר פטרוליום הונפקה במחירים שמשקפים מחירי גז גבוהים לנצח, והמוסדיים רכשו מכל הבא ליד במחירים הגבוהים. זו הסיבה שמניות דלק פטרוליום ודלק קידוחים סובלות בתקופה האחרונה מלחץ מוכרים. בשבוע האחרון קיימה דלק קידוחים "סיור" לעיתונאים במאגר הגז "תמר", מתוך אמונה שביקור מפנק כזה ישכיח את הבעיות מהן סובל תמחור המאגר.

אפריקה  ריכזה עניין על רקע כניסה של שחקנים נוספים למירוץ לרכוש את השליטה בחברה ו/ או את החברות-הבנות האטרקטיביות יותר.

בזק  ריכזה עניין על רקע סכסוך העבודה שהוכרזה בחברת-הבת yes. מדובר בחדשות לא טובות עבור בזק, שסובלת בלאו הכי מחוסר ודאות סביב נושא הבעלות והניהול שלה לאחר התפוצצות פרשת אלוביץ', בכירי בזק ובכירי משרד התקשורת.

אל-על  עמדה במוקד, אף היא לאחר התפטרות המנכ"ל דוד מימון בשבוע שעבר וכן על רקע הירידה החדה במניה בחודשים האחרונים, ירידה שמיוחסת הן לעלייה במחירי הנפט והן לתחרות הגדולה בענף התעופה.