"למדתי ספרות. היו צריכים להסביר לי איך עובד האינטרנט"

בקי גולדברג (32) - מנהלת צוות בחברת קלטורה (kaltura) ■ "כשהגעתי היינו 50, היום אנחנו 450. צמחנו יחד" ■ טווח שכר: 35-40 אלף שקל ■ אופן ספייס

בקי גולדברג / צילום: שלומי פאר
בקי גולדברג / צילום: שלומי פאר

- בוקר טוב, איפה אני תופסת אותך?

"אני במשרד, עוברת על המיילים מסוף השבוע. יום ראשון רגוע יחסית כי הלקוחות בחו"ל לא עובדים".

- מאיפה המבטא שלך?

"ארה"ב. עליתי לישראל מניו-יורק לפני עשר שנים".

- מה קלטורה עושה ומה כולל התפקיד שלך?

"קלטורה (kaltura) היא פלטפורמת וידיאו אונליין לשימושים שונים. יש שניים מרכזיים - חברות שמשתמשות בפלטפורמה שלנו כמערכת וידאו - לשיווק, לאוריינטציה לעובדים חדשים ואפילו אוניברסיטאות שנעזרות בנו. השימוש השני, שבו אני נמצאת הוא מדיה ו-OTT. זאת חברה שמשדרת וידיאו אבל לא בטלוויזיה. מדובר בלקוחות כמו יס, דיסני, וודאפון ו-TMZ. אני מנהלת צוות באזור אירופה".

- כמה זמן את בחברה ואיך הגעת אליה?

"אני פה שמונה שנים".

- זה המון.

"כן. זה מכובד. האמת היא שהגעתי לכאן בלי שום ניסיון רלוונטי, אחרי שלמדתי ספרות באוניברסיטה. מכיוון שאני דוברת אנגלית, מישהו שאני מכירה הציע לי להיות מנהלת פרויקטים פה. נפגשתי עם מיכל צור, שהיא מהמייסדים והיא החליטה להמר עליי. פשוט זרמנו טוב בריאיון. התחלתי כמנהלת פרויקטים קטנים והתקדמתי. עד היום מיכל היא המנטורית שלי".

- מקצועית?

"לא רק מקצועית. אני תמיד יודעת שאני יכולה לבוא אליה כשאני רוצה להתייעץ. אני אימא לשני ילדים בן 4 ובת שנה, ודווקא בעולם ההייטק יש גמישות רבה בכל הנוגע לזמן. מיכל לימדה אותי שזה אפשרי לשלב בין עבודה לבין חיים אישיים. אני אמנם מגיעה למשרד כל יום, אבל יש אצלנו אפשרות לעבוד מהבית, אפילו בלילה, וזה מאפשר לי להיות עם הילדים אחרי הגן. אגב, זה לא רק לנשים. יש גם גברים שיוצאים מוקדם פעם בשבוע".

- כמה פעמים את יוצאת מוקדם?

"פעמיים בשבוע, ואז ממשיכה לעבוד בלילה מהבית. בימים האחרים אני יוצאת מהעבודה בסביבות שש".

- למה בכלל הלכת ללמוד ספרות באוניברסיטה?

"כי לא ידעתי מה אני רוצה לעשות והיה לי כיף עם זה".

- אבל איך גישרת על הפער הטכני?

"כשהגעתי, האנשים פה לימדו אותי את הכל מההתחלה. אפילו לימדו אותי איך עובד האינטרנט. לכן אני מרגישה שלמרות שאני פה שמונה שנים, אין לי שום סיבה לעזוב את המקום. כשהגעתי היינו 50, היום אנחנו 450. צמחנו יחד".

- איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

"ללא ספק כאן, באותה החברה".