עליות קלות בנעילה בוול סטריט; ג'נרל אלקטריק צללה במחזור ענק

400 מעשירי ארה"ב, בהם ג'ורג' סורוס, במכתב לחברי הקונגרס: מוחים נגד רפורמת המס הרפובליקנית ■ ג'נרל אלקטריק חותכת את הדיבידנד ב-50% ■ ג'יי. פי מורגן מוריד המלצה לטבע

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה (ב') בעליות שערים קלות, לאחר שבסוף השבוע האחרון ננעל המסחר במגמה מעורבת. בשוקי אירופה ננעל המסחר במגמה שלילית.

 

ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי יותר מ-400 מיליונרים ומיליארדרים אמריקאים חתמו בשמם על מכתב המיועד להישלח בהמשך השבוע לחברי הקונגרס בארה"ב, במטרה למחות נגד רפורמת המס המקודמת על ידי חברי המפלגה הרפובליקנית, שצפויה להנמיך את שיעורי המס לבעלי הכנסה גבוהה. המכתב נחתם, בין היתר, על ידי איל קרנות הגידור, ג'ורג' סורוס, מייסדי "בן&ג'ריס" בן כהן וג'רי גרינפילד והפילנתרופ סטיבן רוקפלר. בוב קראנדל, מנכ"ל אמריקן איירליינס לשעבר, חתם גם הוא על המכתב האמור, והצהיר כי "אני חושב שקיצוץ המס הוא אבסורדי (...) הרפובליקנים אומרים שאין אפשרות לבזבז כסף, אבל אפשר לתת לאנשים עשירים הטבות מס ענקיות".

בשעה 21:00 (שעון ישראל) פורסם נתון המאזן התקציבי הפדרלי בארה"ב לחודש אוקטובר.

ענקית המסחר המקוון השנייה בגודלה בסין, JD.com , פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות גבוהות מהצפוי - כ-12.6 מיליארד דולר. לפני יומיים (11/11) צוין יום הרווקים הסיני, בו מוצעים באופן מסורתי מבצעים רחבי-היקף על מגוון מוצרים (באתרי קמעונאות מקוונים, במיוחד). החברה דיווחה על סך עסקאות כולל של 19.14 מיליארד דולר ביום האמור, נמוך רק ממלכת השוק הבלתי מעורערת עליבאבא - שרשמה סך עסקאות של 25.3 מיליארד דולר.

עוד לפני פתיחת המסחר: דוחות טייסון פודז  ו-רדהיל ביופארמה .

ג'נרל אלקטריק  הודיעה כי היא מתכננת לקצץ את חלוקת הדיבידנדים שלה ב-50%, במטרה לפנות משאבים רבים יותר להשקעה בצמיחה. הדיבידנד יוקטן מ-24 סנט למניה ל-12 סנט למניה החל מההכרזה הרשמית הצפויה בדצמבר. "אנו מבינים את החשיבות של ההחלטה הזו עבור בעלי המניות שלנו, ולא לקחנו אותה בקלות", אמר מנכ"ל הקונגלומרט, ג'ון פלאנרי. "אנחנו ממוקדים בהעלאת התשואה הכוללת לבעלי המניות ומאמינים כי זו ההחלטה הנכונה כדי להתאים את חלוקת הדיבידנד לתזרים המזומנים".

אלרגן , המחזיקה כ-10% ממניות טבע  (אותן קיבלה כתמורה במסגרת עסקת הרכישה של החטיבה הגנרית של אלרגן, אקטביס, על ידי טבע בקיץ 2016) ואשר ספגה בגין החזקה זו הפסדים כבדים על הנייר בעקבות ההתרסקות בשווי מניות החברה הישראלית, שעבדה את נתחה בחברה לג'יי.פי. מורגן. אלרגן שעבדה כ-100 מיליון מניות טבע כבטחונות להלוואה מהבנק האמריקאי, וצפויה לשעבד 100 מיליון מניות נוספות. בנוסף, תמכור אלרגן 25 מיליון מניות טבע לג'יי.פי. מורגן, במחיר המשקף פרמיה על המניה. העסקה צפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2018, כאשר מועד הפירעון נקבע לשנה מרגע העברת ההלוואה.

אפרופו ג'יי. פי מורגן, ענק הבנקאות הוריד היום בצעד חריג יחסית את המלצתו למניית טבע ל"תשואת חסר", בעיקר בצל החששות מביצועי החטיבה הגנרית בארה"ב ורמות החוב הגבוהות של החברה.