לאחר עזיבת עוזי כץ: האם פניה של טליט למאבק שליטה?

שמועות בלונדון: קרנות פרייבט אקוויטי המעוניינות להשתלט על חברת הטכנולוגיה הישראלית, אשר קרן סינית רכשה לאחרונה 14% מהונה

יוסי פייט / צילום: תמר מצפי
יוסי פייט / צילום: תמר מצפי

האם חברת הטכנולוגיה הישראלית טליט  תעמוד בקרוב במוקד של מאבק שליטה? שמועות על כך שנפוצו בשוק הובילו לזינוקים במניית החברה בסוף השבוע בלונדון,שהוסיפה 12% בימים חמישי ושישי. היום (ב') נסחרה המניה בעלייה של 4%.

על פי דיווח שפורסם ב-The Telegraph, השמועות הן שישנן קרנות פרייבט אקוויטי המעוניינות להשתלט על החברה, דבר שעשוי להוביל למאבק מול "הקרן הסינית המסתורית" (כהגדרתם) המחזיקה ב-14% מהון המניות של טליט. הקרן, Run Liang Tai Management, נכנסה להשקעה בטליט בחודש ספטמבר לאחר הנפילה במניית החברה, והגדילה מאז את ההחזקות שלה בהתמדה, כשכיום היא מחזיקה ב-14% מהחברה, והיא בעלת המניות הגדולה ביותר בה.

הדיווח בטלגרף אף כולל הערכה שקרנות שמתעניינות בטליט עשויות להציע הצעה לפי מחיר של 300 פני למניה - גבוה בכ-60% מהמחיר הנוכחי, אך נמוך ביחס למחיר בו נסחרה לפני מספר חודשים.

טליט פעילה בתחום ה-M2M ומספקת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים, כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT). החברה נסחרת ברשימה המשנית (AIM) של הבורסה בלונדון, ושווי השוק שלה הוא 244 מיליון פאונד (כ-1.1 מיליארד שקל). למרות העלייה בימים האחרונים, המניה עדיין רושמת תשואה שלילית של 26% בשנה האחרונה, וזאת בעיקר על רקע מה שקרה בחברה בקיץ האחרון: טליט פרסמה דוחות חלשים ומנייתה צנחה, ואז התגלה שנגד המנכ"ל הדומיננטי, עוזי כץ, הוגש בעבר כתב אישום בארה"ב, מה שהוביל לעזיבתו. לאחרונה, לאחר שהיה נראה כי החברה מתייצבת, היא פרסמה אזהרת רווח.

בניגוד לעבר, עד כה טליט לא הגיבה לשמועות שפורסמו, עובדה שאולי עשויה לרמוז למשקיעים כי "אין עשן בלי אש". במקרה אחר, לפני כשבועיים, טליט פרסמה דיווח בתגובה ל"ספקולציות שפורסמו בתקשורת" לפיהן החברה נמצאת תחת חקירת ה-FCA (הרגולטור הבריטי האחראי על שוק ההון). טליט הודיעה אז כי היא זו שפנתה לרגולטור וקיבלה בתגובה מכתב ובו מספר שאלות, וכי היא משתפת פעולה עם ה-FCA ואינה תחת חקירה רשמית. לאירוע זה לא הייתה השפעה על המסחר במניה.

היום פרסמה טליט דיווח נוסף בעקבות פרסום אחר בתקשורת, ואישרה כי היא במגעים עם ריצ'רד קילסבי, לשעבר יו"ר חברת 888, במטרה לצרפו כיו"ר הדירקטוריון שלה.