מכרז ערוץ הכנסת: בג"ץ אישר דחייה נוספת

בג"ץ אישר אתמול למועצת הכבלים דחייה של חודש נוסף, עד 5 בדצמבר, לאחר שזו ביקשה להקים ועדת משנה לבחינת הטענות שעלו נגד זכייתו של ערוץ 20 במכרז, אך הבהיר כי לא יינתנו דחיות נוספות ■ ערוץ 20: כל חודש של עיכוב עולה חצי מיליון שקל

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, נענה אתמול (ב') לבקשת מועצת הכבלים והלוויין לאפשר לה להגיש את תגובתה הסופית לעתירות שהוגשו נגד זכיית ערוץ 20 במכרז ערוץ הכנסת רק ב-5 בדצמבר - דחייה של חודש לעומת התאריך הקודם שנקבע. עם זאת, דנציגר ציין בהחלטתו כי זו הדחייה האחרונה שתינתן.

כפי שפורסם ב"גלובס", מועצת הכבלים והלוויין מבקשת כעת להקים ועדת משנה - שתורכב ממספר מצומצם של חברי המועצה - וזו תבחן בצורה מדוקדקת את הטענות שעלו בנוגע לזכיית ערוץ 20 במכרז. לאחר שוועדת המשנה תסיים את עבודתה היא תגיש את מסקנותיה לכלל מליאת המועצה, וזו תידרש לאשר את עמדת המועצה הסופית, שתוגש לבג"ץ.

המועצה הגישה באמצעות הפרקליטות את בקשתה בעניין בשבוע שעבר, ושלושת הגופים המעורבים - חברת החדשות וקבוצת RGE שהגישו את העתירות, וערוץ 20 שזכה - נדרשו להגיב עליה, בטרם קיבל בית המשפט את החלטתו.

מהתשובה שהגיש ערוץ 20, באמצעות עורכי הדין יוסי עבאדי ואליזבטה טראב מידן, עולה כי בערוץ אמנם ביקשו לקבל ארכה זהה לזו שתקבל המועצה להגשת תגובתה, אך גם דרשו כי לא יינתנו למועצה דחיות נוספות. בבקשה אף נכתב בהקשר זה כי "עקב הצו הארעי נגרמות לערוץ הוצאות כבדות של קרוב לחצי מיליון שקל לכל חודש של עיכוב".

על פי לוח הזמנים המקורי, ערוץ 20 היה אמור להתחיל להפעיל את ערוץ הכנסת ב-27 ביולי, כך שלאור לוח הזמנים המסתמן כעת, שלפיו ההחלטה בעניין תתקבל לכל המוקדם בדצמבר, הנזק הכספי המינימלי שייגרם לערוץ יהיה למעלה מ-2 מיליון שקל.

קיראו עוד ב"גלובס"


ערוץ 20 זכה בראשית מאי, באמצעות חברה ייעודית שהקים - שבראשה עומדים המנכ"ל מוטי שקלאר והעורך הראשי חגי גולן - במכרז שערכה מועצת הכבלים והלוויין להפעלת ערוץ הכנסת בעשר השנים הקרובות. במכרז התמודדו גם RGE, בעלת ערוץ 10, שהגיעה למקום השני; חדשות 2 (כיום חברת "החדשות"), שמפעילה את הערוץ מאז יום הקמתו, ודורגה שלישית; וקבוצה משותפת של תיא תקשורת ויסמין TV, שדורגה במקום הרביעי. התקציב השנתי שעומד לרשות הזוכה הוא 25.2 מיליון שקל (כולל מע"מ).

לאחר הזכייה של ערוץ 20 במכרז עתרו ביולי לבג"ץ חברת החדשות ו-RGE בטענה כי ערוץ 20 זכה במכרז באמצעות "הצעה תכסיסנית". במועצה גיבו בתחילה את הצעת ערוץ 20, אך בהמשך, בעקבות הערות שהתקבלו ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, עלו קשיים בהגנה על הזכייה. זאת, בין היתר, בעקבות מסמך שהכינה עבור חברת החדשות חברת TASC, ונחשף ב"גלובס". בראשית דצמבר אמורה המועצה לפרסם את עמדתה הסופית. 

לאחר הזכייה של ערוץ 20 במכרז עתרו ביולי לבג"ץ חברת החדשות ו-RGE בטענה כי ערוץ 20 זכה במכרז באמצעות "הצעה תכסיסנית". במועצה גיבו בתחילה את הצעת ערוץ 20, אך בהמשך, בעקבות הערות שהתקבלו ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, עלו קשיים בהגנה על הזכייה. זאת, בין היתר, בעקבות מסמך שהכינה עבור חברת החדשות חברת TASC, ונחשף ב"גלובס". בינתיים, בערוץ 20 הגישו בתגובה חוות-דעת של החשב הכללי באוצר לשעבר, ירון זליכה, שמגבה את הצעתם. בראשית דצמבר אמורה המועצה לפרסם את עמדתה הסופית.