דוח פושר לאלביט: צמיחה בהזמנות, גידול מינורי בהכנסות

הכנסות אלביט צמחו ב-2.7%, הרווח הנקי גדל ב-6.5% ■ מנכ"ל החברה, בוצי מכליס: "אלביט היא חברה איתנה שממשיכה לצמוח, והיה לנו רבעון מצוין"

"אלביט היא חברה איתנה שממשיכה לצמוח, והיה לנו רבעון מצוין", כך אמר היום מנכ"ל אלביט מערכות , בצלאל (בוצי) מכליס, לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי. אלביט דיווחה על גידול של 11.8% בצבר ההזמנות, שהסתכם בכ-7.6 מיליארד דולר - עלייה של 805 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות וברווח הנקי הייתה צנועה יותר, כשההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-801 מיליון דולר, עלייה של 2.6% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של אלביט, על בסיס Non-GAAP (בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים) עלה ב-7.7% ל-67.3 מיליון דולר. הרווח החשבונאי (GAAP) דווקא היה נמוך יותר מהרבעון המקביל, והסתכם ב-61.5 מיליון דולר, ירידה של 3%.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות אלביט צמחו ב-2.7% לכ-2.4 מיליארד דולר, הרווח הנקי GAAP נותר ללא שינוי על כ-170 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-6.5% לכ-188 מיליון דולר.

"אנחנו בפוזיציות מאוד טובות בעולם, בשוק שבו הביקושים גדלים, והחלק של האלקטרוניקה הביטחונית שבו אנו פועלים גדל עוד יותר", אמר מכליס. "הפורטפוליו העמוק של אלביט מעמיד אותנו במצב מצוין לממש את הפוטנציאל העסקי וראינו זאת בגידול הדרמטי בהזמנות, כשהצבר נמצא בשיא ומצביע על אופק הצמיחה והיציבות העסקית".

לדברי מכליס, אלביט משקיעה מאמצים בשיפור היעילות התפעולית, הכוללים בין היתר ניצול היתרון לגודל בתהליכי הרכש והטמעת מערכת ERP חדשה. "זה מאמץ גדול בגזרה מאוד רחבה, והוא מתחיל לשאת פירות", ציין.

בחלוקה גיאוגרפית, ההכנסות מצפון אמריקה הגיעו ברבעון לכ-190 מיליון דולר, ירידה של 5.1% מהרבעון המקביל, בעוד שההכנסות מאסיה-פסיפיק צמחו ב-3% לכ-182 מיליון דולר. ההכנסות מישראל ירדו ב-5% ל-174 מיליון דולר. גם ברמה הרבעונית וגם מתחילת השנה ישנו גידול מהותי בהכנסות אלביט ממה שמוגדר כ"מדינות אחרות" (שאינן ישראל, צפון אמריקה, אירופה, אסיה-פסיפיק ואמריקה הלטינית). ההכנסות ברבעון היו 35.3 מיליון דולר לעומת 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחילת השנה ההכנסות צמחו ב-127% ל-79.2 מיליון דולר, 3.3% מסך ההכנסות. לדברי סמנכ"ל הכספים יוסי גספר, מדובר בעיקר במדינות נבחרות באפריקה שבהן אלביט מזהה פוטנציאל עסקי, בעיקר בתחום המערכות האלקטרוניות.

חלוקת ההכנסות לפי תחומי פעילות מצביעה על עלייה במכירת מערכות יבשה ומערכות אלקטרו-אופטיקה, לעומת ירידה במערכות התקשו"ב - ירידה של 24.5% ברבעון ושל 7.2% מתחילת השנה, להכנסות של 274 מיליון דולר ו-827 מיליון דולר בהתאמה. לדברי מכליס, אין להסיק מכך מסקנות, משום שלתחום התקשו"ב יש פוטנציאל ענק. נזכיר שלאחרונה ביצעה החברה ארגון מחדש של פעילות חברת סייברביט, שנרכשה מנייס, כשהתחום הביטחוני של סייברביט שולב בחטיבת היבשה והתקשו"ב.

אלביט ייצרה תזרים שלילי מפעילות של 140 מיליון דולר מתחילת השנה. גספר ומכליס מסבירים זאת בעובדה שאלביט מסייעת ללקוחות במימון פרויקטים. לדברי גספר, "אלביט היא חברה פרויקטלית, ובחלק מהמקרים הלקוחות יכולים לקבל אשראי קצת יותר ארוך. אנחנו מנצלים את האיתנות של המאזן ונותנים תנאי תשלום יותר ארוכים, כדי לזכות בפוזיציות. ברבעונים הבאים, נגבה כמתוכנן בפרויקטים השונים".

בתגובה לדוחות כתב היום האנליסט לירן לובלין מאי.בי.אי, כי מדובר בדוח פושר. "הדוח היה מאכזב בשורה העליונה, אך עם זאת נרשמה עלייה מרשימה בשיעורי הרווחיות והמשך צמיחה אגרסיבית בצבר", כתב לובלין. "אי אפשר שלא להעלות תהיות לגבי היכולת של החברה לגלגל את הצמיחה בהכנסות לשורה התחתונה. לשם הבהרה, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הצבר צמח בכ-10% כאשר שורת ההכנסות צמחה ב-2.6% והרווח התפעולי צמח ב-1.9% בלבד". אלביט נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי כ-6.2 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 45.8% במניה בשנה האחרונה. לדברי לובלין, "הקשר בין ביצועי החברה לתמחור המניה מנותק הן במונחי תמחור אבסולוטי והן במונחי תמחור יחסי למתחרות ולתעשייה".

תוצאות הרבעון של אלביט מערכות
 תוצאות הרבעון של אלביט מערכות