מיטב דש הגדיל את חלקו בחברת המימון החוץ-בנקאי פנינסולה

בית ההשקעות רכש כ-3.5% מהמניות מחוץ לבורסה תמורת כ-10 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 300 מיליון שקל, וחלקו בפנינסולה עלה ל-52% ■ "מאמינים בפוטנציאל של התפתחות החברה"

מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה. צילום: אולייביה פיטוסי
מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה. צילום: אולייביה פיטוסי

בית ההשקעות מיטב דש  הגדיל את החזקותיו בחברת המימון החוץ-בנקאי פנינסולה , ורכש כ-3.5% ממניותיה (כ-4.9 מיליון מניות) בעסקה מחוץ לבורסה, תמורת כ-10 מיליון שקל. העסקה נעשתה לפי שווי מניה של כ-2 שקלים - נמוך בכ-2% משווי המניה הבוקר בבורסה, המשקפת לפנינסולה שווי של כ-300 מיליון שקל, וזאת לאחר זינוק של כ-50% בערכה בשנה האחרונה. לאחר העסקה עומד חלקו של בית ההשקעות בפנינסולה על כ-52%.

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש (ויו"ר פנינסולה) מסר, כי "הגדלת חלקנו בפנינסולה הנה הבעת אמון נוספת בחברה, בהנהלתה ובפעילותה. אנו מאמינים בפוטנציאל התפתחות החברה ובהמשך גידול בפעילותה בעולם האשראי לעסקים. רכישה נוספת זו משתלבת היטב עם האסטרטגיה של מיטב דש להמשיך ולגדול בתחומי האשראי המתחרים במערכת הבנקאית. פנינסולה היא גוף אשר מצמיח את התחרות בבנקים, ותמשיך להוביל בתחרות בעולם האשראי".

רכישת המניות של מיטב דש נעשית לאחר שבחודש יוני האחרון היא השקיעה יותר מ-11 מיליון שקל כחלק מגיוס הון בהיקף של כ-25 מיליון שקל שביצעה אז פנינסולה.

רכישת המניות הנוכחית של מיטב דש נעשתה ימים ספורים לאחר פרסום דוחותיה הכספיים של פנינסולה, שסיכמה את הרבעון השלישי של 2017 במגמה חיובית, עם צמיחה של כ-10% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-14 מיליון שקל, לצד עלייה של כ-12% ברווחיה, שהתקרבו ל-5 מיליון שקל.

את הצמיחה בהכנסות מייחסת פנינסולה לעלייה בהיקף תיק האשראי שלה ללקוחות, ומציינת כי העלייה בהכנסות מימון נטו "נובעת מגידול בהיקף פעילות הקבוצה ושיפור בתנאי האשראי מהבנקים ומשוק ההון".

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה עלו הכנסותיה של פנינסולה ב-14.5% ל-39 מיליון שקל, ורווחיה לתקופה זו עלו ב-31% לכ-13.5 מיליון שקל.

בסוף חודש ספטמבר החזיקה פנינסולה בקווי אשראי בסכום כולל של כ-550 מיליון שקל מארבעה בנקים מקומיים, וזאת נוסף על סדרת אג"ח בהיקף של כ-225 מיליון שקל שיש לה.

עוד ציינה החברה שבראשות המייסד מיכה אבני, כי סך העסקאות שביצעה במחצית הראשונה של 2017 התקרבו ל-1.9 מיליארד שקל.

פנינסולה הצטרפה לבורסה ב-2014, כחלק ממה שהתברר כגל של חברות מימון חוץ-בנקאיות למסחר, בדרך כלל באמצעות מיזוג לתוך שלד בורסאי. האחרונה מבין חברות התחום הייתה אורשי, שהחלה להיסחר בחודשי הקיץ האחרונים, לאחר שגייסה כ-50 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח, וכעת עומדת על הפרק הצטרפותה של חברת יעד שיאון, המתכננת להתחיל להיסחר באמצעות מיזוג לחברת הביומד אינסוליין.

פעילותן של חברות האשראי החוץ-בנקאי מתרכזת בעיקר בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים.