שיפור בהכנסות ובהוצאות מימון הקפיצו את רווחי מליסרון

הרווח ברבעון השלישי זינק ב-31% ל-170 מיליון שקל ■ הצמיחה בהכנסות החברה נרשמה בתמיכת הגדלת חלקה בקניון גרנד באר-שבע ובפארק עופר בפתח-תקווה

ענקית הקניונים הישראלית מליסרון  סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי של 2017 במגמה חיובית, עם צמיחה של 11% בהכנסותיה, שהגיעו ל-405 מיליון שקל, לצד זינוק של 31% ברווחיה, שהצטברו ל-170 מיליון שקל.

הצמיחה הרבעונית בהכנסות החברה שבשליטת היו"רית ליאורה עופר נרשמה בתמיכת הגדלת חלקה בקניון גרנד באר-שבע, שנרכש מידי השותף אלי להב בשנה שעברה והגדלת חלקה בפארק עופר בפתח-תקווה, וכן מתחילת פעילות בכמה נכסים נוספים. עם זאת, במליסרון מציינים כי בתקופת הדוח "שמרו פדיונות השוכרים על רמתם בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2016".

השיפור בהכנסות השתרשר גם לשורה הגולמית והתפעולית, ובדרך לשיפור בשורת הרווח הציגה מליסרון צמצום ניכר של 66% בהוצאות המימון הרבעוניות שלה, שעמדו על פחות מ-40 מיליון שקל, וזאת בהשפעת שינויי מדד המחירים לצרכן, וכן בעקבות גיוסי האג"ח האחרונים שביצעה מליסרון.

בעניין גיוסים אלה מזכירה מליסרון שני גיוסים בהיקף של כ-1.85 מיליארד שקל שביצעה, שבסך הכול, יחד עם הרחבת סדרות, מצטברים לסכום כולל של כ-2.7 מיליארד שקל מתחילת השנה. במליסרון מסבירים כי גיוסים אלה נועדו "לשרת בצורה מיטבית הן את שחלוף פירעונות החוב של שנת 2017, תוך הארכת המח"מ והקטנת הריבית, וכן כחלק מהיערכות החברה לפירעונות החובות המובטחים בשיעבוד נדל"ן בשנת 2020".

במליסרון מסבירים כי "היקפי פירעונות האשראי השוטפים לצד עלויות גיוס החוב הנמוכות מאפשרים לחברה להציג שיפור משמעותי בתשואה על ההון וברווח התזרימי המייצג - מדד ה-FFO".

בפרמטרים השוטפים הציגה מליסרון שיפור רבעוני של כ-5% ברווח התפעולי הנקי (NOI) ל-286 מיליון שקל, עלייה רבעונית של 1% בפרמטר זה מנכסים זהים ל-273 מיליון שקל, ועלייה של כ-6% בתזרים מזומנים מפעילות שוטפת (FFO) ל-156 מיליון שקל.

במקביל לדוחות הודיעה מליסרון על חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה טיפסו הכנסותיה של מליסרון בכ-16% ל-1.16 מיליארד שקל, ובתקופה זו החברה גם נהנתה משערוכים גדולים של נכסיה, והרווח הנקי שלה עלה ב-23% ל-513 מיליון שקל.

מליסרון מחזיקה ב-26 נכסים מניבים ברחבי הארץ, עם שטחי מסחר בהיקף של 743 אלף מ"ר, ונסחרת בבורסה בשווי של קרוב ל-8 מיליארד שקל, אחרי עלייה שנתית של כ-20% בערכה. היום נסחרה המניה בירידות של כ-1%.

במקביל לדוחות זימנה מליסרון אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש בין היתר לאשר את הארכת תנאי כהונתה של ליאורה עופר כיו"רית החברה. בתפקידה, בהיקף משרה של 75%, עופר זכאית לתגמול חודשי של 156 אלף שקל, צמוד למדד, ומענק על בסיס תוצאות החברה. ב-2016 עלות העסקתה עמדה על 3.35 מיליון שקל. דירקטוריון מליסרון אישר היום את מינויו של עמי חיות לסמנכ"ל הנדסה של החברה.

תוצאות כספיות של חברת מליסרון, במיליוני שקלים
 תוצאות כספיות של חברת מליסרון, במיליוני שקלים