הסוף לגרביים הנעלמים בכביסה: הכירו את Laundry Locker

חברת Laundry Locker מקלה את שיטת משלוחי הכביסה וגם מנהלת מעקב מצולם אחריהם, שמאפשר לנטר את מצב הבגד ולדעת איפה הוא נמצא

Laundry Locker. חדרי לוקרים ברחבי העיר  כמו WeWork וחדרי הכושר הגדולים / צילום מסך
Laundry Locker. חדרי לוקרים ברחבי העיר כמו WeWork וחדרי הכושר הגדולים / צילום מסך

כביסה זה תיק, וזה ככל הנראה לא קשור למיקום: גם בתל-אביב וגם בעמק הסיליקון, הדור הצעיר של הסטארט-אפיסטים לא מאוד אוהב את הקונספט של להעביר שעות בהכנסה של פריטי לבוש למכונות ומעקב אחרי הניקוי שלהם.

הצורך לחסוך זמן ולהתייעל הפך את שוק הכביסה לפי דרישה לאטרקטיבי מאוד והצמיח אפליקציות כמו פטריות אחרי הגשם. אם בעבר התפיסה הכללית הייתה לשלוח לניקוי יבש רק את החולצות העסקיות החשובות ואת שמלות הערב המפונפנות - היום כל המכבסות כבר מבינות שהלקוחות הצעירים אוהבים לשלוח שקים עם כל הבגדים המלוכלכים ולשלם כמעט כל מחיר שצריך כדי לקבל אותם מקופלים, נקיים ומדיפים ריח טוב - בלי צורך לבלות שעות על הספסל במכבסה.

גם בארץ קמו כמה אפליקציות כאלה, הבולטות שבהן ככל הנראה "כביסי" ו"Washix", המציעות זימון של איסוף כביסה מהבית והחזרה של הכביסה הביתה - הכול מתוך ממשק סלולרי באפליקציה.

בסן פרנסיסקו את הטון נותנת חברת Laundry Locker, שלקחה את העניין צעד קדימה והפכה לסטארט-אפ של ממש: החברה מציעה לא רק איסוף מהבית והחזרה, אלא גם לוקרים במקומות אסטרטגיים ברחבי העיר והעמק.

"גילינו שהלקוחות שלנו רוצים מעל הכול גמישות ושנגביל אותם כמה שפחות. הם לא יודעים מתי הם יהיו איפה, ומעדיפים לא להתחייב לחלונות זמן. נושא הזמן הוא משהו שבעיני המשתמשים מתחבר לטכנאי של הכבלים שמבטיח להגיע בין 4 ל-7 ומופיע בשבע וחצי. הם מעדיפים שהכול יהיה בשליטתם", מסביר היזם שמאחורי החברה. "ההחלטה הייתה לאפשר איסוף מהבית, אבל גם לפרוש לוקרים בעיר".

כך, הקימה החברה חדרי לוקרים ברחבי העיר ולוקרים נוספים במקומות אסטרטגיים. מ-WeWork ועד חדרי הכושר הגדולים, בכל אחד מהמקומות האלה תמצאו כוורת לוקרים אופנתית. החברה מספקת ללקוח שק כביסה בחינם בהזמנה הראשונה - ובאמצעות האפליקציה ניתן לעדכן את החברה שהכביסה בתא, בלי לחכות לאיסוף כלשהו. כעבור יום או יומיים לכל היותר, הכביסה מוחזרת נקייה ומבושמת לתא (או הביתה, אם נאספה מהבית ולא מהלוקר).

אם זה לא מספיק, המהפכה הטכנולוגית של הכביסה מתבטאת גם בטיפול בבגדים: הם מצלמים באופן אוטומטי כל פריט שיוצא מהשקית כדי לפרט בדיוק מה מצבו ולראות אם יש נזקים מצטברים. אפליקציית זיהוי מיוחדת של החברה מאפשרת למצוא את הפריט במשלוחים קודמים ולהשוות כדי לגלות אם יש דהייה בצבע או כל שינוי אחר שדורש התערבות. הלקוח יכול גם לעקוב אחרי הפריטים ולוודא שכל הפריטים שבהם הוא מחויב אכן שלו ולראות בדיוק אילו פריטים נמצאים "בכביסה" בכל רגע נתון, כדי להיערך בהתאם.

החברה מציעה גם שירותי כביסה וקיפול ושירותים יקרים יותר, מטבע הדברים, של ניקוי יבש - הכול זמין דרך הלוקרים או באמצעות איסוף מהבית.

בעידן שבו אובר מסיעים אוכל הביתה וחברות אוספות כביסה מתאים "על הדרך" לטיפול מיידי - מעניין לראות מתי תהיה אפליקציית מדיח כלים.