נעילה חיובית בת"א; טבע עלתה ב-4.77%, אופקו ב-4.05%

קצב הצמיחה ברבעון השלישי - 4.1% בחישוב שנתי ■ בזק ריכזה עניין לאחר ששאול אלוביץ' ביקש שלא לחזור כרגע לתפקיד היו"ר ■ שותפויות הגז ריכזו עניין בעקבות דברי שר הנפט המצרי

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ובבורסות אירופה.

 

התוצר המקומי הגולמי של המשק הישראלי עלה ברבעון השלישי של 2017 ב-4.1% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 2.5% ברבעון השני ועלייה של 0.9% ברבעון הראשון של שנת 2017 - כך עולה מסיכום האומדנים של החשבונות הלאומיים לרבעון השלישי 2017 שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (אומדן ראשון).

קבוצת בזן  פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון. בין היתר, דיווחה הקבוצה על רווח של 92 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2017 הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר, בהשוואה לכמיליארד ברבעון המקביל אשתקד. אבנר מימון, מנכ"ל בזן, הגיב לדוחות: "בזן מסכמת רבעון נוסף של שיפור בתוצאותיה העסקיות והתפעוליות, עם עליה של 160% ב-EBITDA המנוטרל לעומת רבעון מקביל אשתקד במסגרתו נערכו טיפולים תקופתיים בחלק ממתקניה. הרבעון התאפיין בשיעור ניצולת ברמת שיא של 99%, מרווח זיקוק גבוה של 9.3 דולר לחבית לעומת מרווח אורל של 6.4 דולר לחבית ובמרווחים גבוהים בתחום הפולימרים". (לסיפור המלא)

דוחות מיטב דש: הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2017 הסתכם בכ- 34 מיליון שקל, עליה של כ-25% לעומת הרבעון המקביל. מנכ"ל בית ההשקעות, אילן רביב: "היתרון בניהול מגוון זרועות בא לידי ביטוי ברבעון זה. על אף ירידה ברבעון זה בהכנסות מגזר תעודות הסל אנו עדים ליציבות ולצמיחה בשאר תחומי הפעילות שלנו. היציבות שלנו בפעילויות המסורתיות לצד כניסה והעמקה בפעילויות חדשות כגון אשראי חוץ בנקאי, ביטוח והשקעות אלטרנטיביות מאזנות ומחזקות זו את זו לאורך זמן."

מצרים תפסיק לייבא גז נוזלי במהלך 2018 ולאחר מכן תתחיל לייצא גז, בעקבות תחילת ההפקה משדה הגז הטבעי הענק זוהר (Zohr) שהתגלה מול חופי מצרים. כך אמר שר האנרגיה המצרי טארק אל מולה, בריאיון לבלומברג השבוע. בעקבות כך ריכזו מניות הגז עניין רב, שלילי ברובו, בשל החשש לצמצום בביקוש. הבוקר הגיבה דלק קידוחים: "בהתייחס למידע שפורסם בתקשורת, השותפות מתכבדת להודיע כי לא חל שינוי בהערכות השותפות לגבי האפשרויות לייצוא גז טבעי מישראל למצריים, כפי שפורטו בדוחות המיידים והתקופתיים של השותפות".

בנק דיסקונט  פרסם אתמול תוצאות חזקות לרבעון השלישי. הבנק, בניהולה של לילך אשר טופילסקי, הרוויח ברבעון השלישי 329 מיליון שקל - זינוק של 66% לעומת הרווח ברבעון המקביל. הגידול ברווח התבסס על צמיחה בפעילות הבנק וריסון שורת ההוצאות, אבל נרשם גם בזכות הכנסות חריגות בגובה של 60 מיליון שקל ממימוש השקעות בקרנות פימי ופורטיסימו, שהתבצעו ברבעון השלישי, וכן רווחים ממימוש אג"ח, שהבנק ביצע בהיקף של 72 מיליון שקל, לעומת 43 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016.

גם הבנק הבינלאומי  סיכם את הרבעון החולף, עם זינוק של 58.6% ברווח הנקי ל-203 מיליון שקל. הבנק יחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך של 100 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון.

מניית טבע  חזרה עם פער ארביטראז' חיובי מהמסחר בניו-יורק. המניה עלתה בעקבות מתווה עסקת אלרגן-ג'יי.פי מורגן. אלרגן שעבדה לג'יי.פי מורגן את חלק הארי של מניותיה בטבע מעסקת אקטביס (כ-10%). מניות טבע ששועבדו לג'יי.פי מורגן הורידו לחץ על המניה בעקבות צמצום ההיצע בשוק.

בזק  ריכזה עניין לאחר שיו"ר החברה, שאול אלוביץ', שנמצא תחת חקירת רשות ניירות ערך ביקש שלא לחזור בשלב זה לתפקידו כיו"ר.