רווחי איי.די.איי נסקו; באטרי מכרה מניות החברה ב-76 מ' ש'

קרן ההשקעות האמריקאית נכנסה להשקעה בחברת הביטוח ב-2012 והרוויחה עליה 365%

רביב צולר/ צילום: תמר מצפי
רביב צולר/ צילום: תמר מצפי

איי.די.איי ביטוח, המנוהלת על ידי רביב צולר ונמצאת בשליטת משפחת שנידמן, ממשיכה להציג תוצאות כספיות טובות מאוד, ומדווחת על רבעון שיא ו"גידול מתמשך במספר הלקוחות ובהיקף הפעילות בכל הענפים".

רווחי החברה, המוכרת כ"ביטוח ישיר", גדלו בתשעת החודשים הראשונים של 2017 בכ-122% לכ-148 מיליון שקל. ברבעון השלישי גדלו רווחיה בכ-112% לכ-58 מיליון שקל. כמו כן, הכנסות החברה מפרמיות גדלו מתחילת השנה בכ-14% לכ-1.3 מיליארד שקל.

בחברה ציינו כי נרשמו "המשך צמיחה ומגמה חיובית בכל תחומי הפעילות", והוסיפו כי "הגידול ברווח נובע בעיקר משיפור משמעותי בתוצאות מגזר ביטוח כללי, שבתקופה המקבילה אשתקד כלל בענף רכב חובה הפרשה בסך כ-41 מיליון שקל לפני מס, בגין השלכות אפשריות של התיקון לתקנות הביטוח הלאומי לאור המלצת ועדת וינוגרד", וכן "משיפור משמעותי ברווח החיתומי בענף רכב רכוש, וכן משיפור בתוצאות מגזרי ביטוח חיים ובריאות".

באטרי נותרה "רק" עם 0.5% מהחברה

המנכ"ל צולר ציין עוד כי "הפוטנציאל של מגזרי ביטוח הבריאות והחיים גדול, ואנו מאמינים כי הם יהוו מנועי צמיחה משמעותיים בשנים הקרובות".

איי.די.איי ביטוח, המשתייכת לקבוצת צור שמיר של משפחת שנידמן, נסחרת בבורסה לפי שווי גבוה של כ-3.6 מיליארד שקל, לאחר שזינקה בכ-265% מאז שהונפקה בבורסה באוגוסט 2013. מי שהרוויחה מכך, בין השאר, היא קרן ההשקעות האמריקאית באטרי, שרכשה 17% מאיי.די.איי ביטוח ביולי 2012, לפי שווי חברה של כ-900 מיליון שקל. מאז כבר מכרה באטרי מניות של החברה, וגם נהנתה מזרם דיבידנדים.

באטרי חדלה מלהיות בעלת עניין באיי.די.איי (כלומר, עם החזקה של לפחות 5% ממניות החברה) כבר במאי השנה. זאת, בעקבות כמה שלבים של מימוש ההשקעה המאוד-מוצלחת שלה בחברת הביטוח של ביטוח ישיר.

כיום היא המשיכה בהליך המימוש, ומכרה מניות המהוות כ-2.2% מההון של איי.די.איי ביטוח בכ-76.2 מיליון שקל, בעסקה מחוץ לבורסה. את המכירה היא ביצעה במחיר הנמוך בכ-1.3% ממחיר הבסיס של המניה. לאור זאת, באטרי הרוויחה 365% על השקעתה בחברה, מותאם לדיבידנדים שקיבלה ולאחר המכירה של היום. באטרי נותרה עם החזקה של כ-0.5% בחברת איי.די.איי ביטוח.