עליות בסיום בת"א; טבע עלתה בכ-9%; מניות הגז המשיכו לרדת

בורסות וול סטריט ננעלו בסוף השבוע בירידות ■ שר האנרגיה המצרי הודיע בשבוע שעבר כי מצרים תפסיק לייבא גז נוזלי במהלך 2018 ■  אבנר מימון הודיע על התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל קבוצת בזן, והמניה רושמת ירידות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (א') בעליות, על רקע הסגירה החיובית ביום חמישי והנעילה השלילית ביום שישי בבורסות וול סטריט. 

 

בורסות ניו-יורק ננעלו בירידות בסוף השבוע עקב חשש המשקיעים מרפורמת המס המדוברת של טראמפ. השאלה הגדולה היא האם הרפורמה תיכנס לתוקפה עד סוף השנה, בעוד פחות מחודש וחצי. כרגע נראה כי בעד הרפורמה ישנם 227 מצביעים, ורק 205 מתנגדים. 

מנכ"ל קבוצת בזן , אבנר מימון, הודיע לדירקטוריון החברה על התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל. דירקטוריון הקבוצה הודה לו על תקופת כהונה משמעותית, במהלכה התייצבה הקבוצה מבחינה פיננסית. בדבריו לדירקטוריון החברה מסר מימון כי "אני מסיים את התפקיד לאחר תקופה של מעל לשנתיים מאתגרות ומודה לבעלים, לדירקטוריון, להנהלה ולעובדים. בשנתיים האחרונות הקבוצה עברה השקעות ושיפוצים מורכבים, באופן שמבטיח את המשך הנצילות הגבוהה והרציפות התפעולית של כלל מפעלי הקבוצה, תוך מעבר לרווחיות טובה ויציבה וצמצום השפעת הקבוצה על הסביבה על אף הסביבה הרגולטורית הקשה והמכבידה". המנייה רושמת ירידות.

שר האנרגיה המצרי, טארק אל מולה, הודיע בשבוע שעבר כי מצרים תפסיק לייבא גז נוזלי במהלך 2018 ולאחר מכן תתחיל לייצא גז, בעקבות תחילת ההפקה משדה הגז הטבעי הענק זוהר שהתגלה מול חופי מצרים.

טבע  ריכזה עניין על רקע ארביטראז' חיובי של כ-10%, ובעקבות עסקת אלרגן-ג'יי.פי מורגן, במסגרתה תשעבד בעלת המניות הגדולה ביותר בטבע (כ-10%) את מניותיה בחברה לבנק האמריקאי עבור הלוואה. המניות יישארו בידי הבנק כל עוד אלרגן תעמוד בתנאי ההחזר, ובכך יצטמצם ההיצע של מניות חברת התרופות הישראלית. המניה מזנקת בכ-9.5%.

מניית בזק  ריכזה עניין, לאחר שבשבוע שעבר יו"ר החברה, שאול אלוביץ', שנמצא תחת חקירת רשות ניירות ערך, ביקש שלא לחזור בשלב זה לתפקידו כיו"ר.