מתקן חולות ייסגר; המסתננים ייכלאו או יוצאו מהארץ

המתקן יישאר פתוח למשך שלושת החודשים הקרובים ■ המסתננים ומהגרי העבודה שמוחזקים בו יידרשו לבחור האם להיכלא או לצאת מן הארץ ■ נתניהו: "ההוצאה הזאת מתבצעת תודות להסכם בינלאומי שהשגתי, שמאפשר לנו, מתוך 40 אלף המסתננים שנותרו, להוציא אותם ללא הסכמתם"

הממשלה אישרה הבוקר (א') פה אחד לקבל את יוזמת השרים ארדן ודרעי, ולסגור את מתקן הכליאה חולות. לפי ההחלטה, המתקן יישאר פתוח למשך שלושת החודשים הקרובים. המסתננים ומהגרי העבודה שמוחזקים בו יידרשו לבחור האם להיכלא או לצאת מן הארץ, כך על פי לשון החלטת הממשלה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי מדיניות ישראל בנושא המסתננים היא תלת שלבית: ״שלב ראשון - בלימה. הקמנו גדר וחוקקנו חוקים שיחד בלמו כליל את שיטפון המסתננים ולמעשה היום מספר המסתננים עומד על אפס. השלב השני היה הוצאה. הוצאנו כ-20 אלף מתוך המסתננים הקיימים באמצעים שונים״.

לדברי נתניהו, כעת הגיע תור השלב השלישי, והוא הוצאה מוגברת של אותם מסתננים ו/או מהגרי עבודה שהגיעו לישראל. ״ההוצאה הזאת מתבצעת תודות להסכם בינלאומי שהשגתי, שמאפשר לנו, מתוך 40 אלף המסתננים שנותרו, להוציא אותם ללא הסכמתם״.

לדברי נתניהו, ההסכמה הנ״ל מאפשרת לסגור את מתקן חולות. ״יש פה הצלחה, אבל המטרה שלנו היא להמשיך להוציא ולהוציא אפילו יותר, באופן משמעותי יותר ממה שהוצאנו עד היום".