נעילה חיובית בבורסה בת"א; בזן וטבע רשמו ירידות

באסיה נרשמו ירידות שערים ■  התאוששות באירופה על רקע המשבר בפוליטי בגרמניה ■ הלחץ על מניית טבע הצטמצם בעקבות עסקת אלרגן-ג'יי.פי מורגן

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') במגמה חיובית. באסיה נרשמו ירידות ובאירופה נרשמת התאוששות לאחר הירידות שנרשמו מוקדם יותר על רקע המשבר הפוליטי בגרמניה, משבר שעלול להביא לפרישתה של אנגלה מרקל. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות.

 

בארה"ב ממשיכים המשקיעים להיות מושפעים מהספקולציות סביב הפחתות המסים של הנשיא טראמפ. בשבוע שעבר עברה הרפורמה שלב אחד כשאושרה על ידי בית הנבחרים אולם עדיין היא צריכה לעבור את אישור הסנאט וגם כאן מדובר בשלב לא פשוט כלל ועיקר. הלילה התראיין שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנושין, ואמר כי הוא מצפה שהפחתות המס יאושרו עד לחג המולד ויוחזרו לבית הלבן לחתימות.

במקביל, מספר פרשנים בארה"ב צוטטו הלילה בכלי התקשורת האמריקאים כאומרים שבשלב זה על המשקיעים לשבת על הגדר ולא לקבל החלטות השקעה עד שתתבהר תמונת המצב הפוליטית סביב הפחתות המס.

ריכזו עניין: טבע  שעלתה אתמול בשיעורים חדים בהמשך לעליות במניה ביום שישי בניו יורק. יש לציין כי הסיבה המרכזית לעליות בטבע היא העסקה של אלרגן עם ג'י.פי מורגן שלמעשה עוצרת את מימוש מניות טבע שבידי אלרגן. אלרגן מחזיקה קצת פחות מ-10% ממניות טבע והייתה אמורה למכור אותן בשוק לאחר שתם מועד החסימה שהיה על המניות. בעקבות העסקה של החברה עם ג'י.פי מורגן, נדחה מימוש המניות והרבה לחץ יורד מהמניה.

מיילן  ריכזה עניין שלילי.

מניות הגז הישראליות המשיכו לרכז עניין. בשבוע שעבר אמר שר הנפט המצרי כי כבר ב-2018 מצריים תוכל לספק לעצמה את הגז הטבעי שהיא צריכה ובשנת 2019 ייווצרו לה עודפים. האמירה הזו של שר הנפט מעיבה על מניות הגז שמצריים אמורה להיות היעד המרכזי והרווחי לייצוא גז. השותפויות מיהרו לשלוח את היועצת שלהם לכלי התקשורת ולהרגיע את המשקיעים אבל אלה, ובעיקר המוסדיים הגדולים אינם נרגעים ואתמול יחידות ההשתתפות של השותפוית המשיכו לאבד גובה.

הבוקר פרסמה דלק קידוחים את דוחות הרבעון השלישי מהן עולה כי הנפקת תמר פטרוליום הייתה הגורם המרכזי לזינוק ברווחי השותפות. ריכזו עניין: תמר פטרוליום , דלק קידוחים יהש  ורציו יהש .

מנכ"ל קבוצת בזן , אבנר מימון, הודיע אתמול לדירקטוריון החברה על התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל. דירקטוריון הקבוצה הודה לו על תקופת כהונה משמעותית, במהלכה התייצבה הקבוצה מבחינה פיננסית. המנייה רושמת ירידות גם היום.

קמהדע הודיעה היום על ביטול הסכם הפיתוח המשותף וההפצה שלה מול חברת Chiesi Farmaceutici. במסגרת ההסכם, קייסי הייתה אמורה לשווק ולהפיץ את המוצר של קמהדע לטיפול בנפחת תורשתית, במתן באינהלציה. בעקבות ההודעה ירדה המנייה 4% אבל תיקנה מאז וירדה בסגירה כ-1%.

סלקום  ופרטנר  ריכזו אף הן עניין על רקע המגעים שמנהלות החברות על שימוש משותף ברשת הסיבים האופטיים שפורסת פרטנר [לידיעה המלאה].