סלקום ופרטנר במו"מ לשימוש משותף בסיבים אופטיים

אם ייחתם ההסכם תיחסך עלות פריסה של שתי תשתיות סיבים אופטיים

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

סלקום ופרטנר מודיעות היום על מו"מ משותף בנוגע להסכם פוטנציאלי לפריסת תשתית סיבים וזכויות שימוש בלתי הדירות (כלומר זכות לשימוש בתשתיות מבלי שתהיה לסלקום או לפרטנר בעלות עליהן), כך פרסמו שתי החברות הבוקר (ב') בהודעות לבורסה.

המשא ומתן מתנהל בין סלקום ובין פרטנר במטרה להגיע להסכם שיתוף פעולה ארוך טווח פוטנציאלי לפריסת תשתית סיבים אופטיים על ידי שתי החברות, לפיו כל חברה תהיה זכאית לרכוש מעת לעת, לפי צרכיה ועל פי שיקול דעתה הבלעדי, שירותי תשתית סיבים אופטיים לרבות זכות שימוש בלתי הדיר בתשתית הסיבים האופטיים הקיימת ו/או העתידית של החברה האחרת (כלומר האחת מהשנייה) לצורך חיבור בניני מגורים ברחבי ישראל.

ההסכם, אם ייחתם ויבוצע, יאפשר לחברות להימנע מפריסה עתידית כפולה, וכן יאפשר לחברות להפחית עלויות תוך שיפור יכולותיהן לספק שירותים איכותיים לאינטרנט מהיר לצרכנים.

שיתוף פעולה כזה במידה ויבשיל ובעיקר במידה ויאושר על ידי הגורמים הרגולטוריים, יחזק את כוחן של סלקום ושל פרטנר אל מול בזק, מולה הן מתנהלות היום במסגרת השוק הסיטונאי בכל הנוגע לשימוש בתשתיות הסיביים האופטיים - שיתוף פעולה הדדי בין סלקום ופרטנר יאפשר להן להוזיל עלויות ביחס לאלו שהן משלמות לבזק ולזרז הליכי פריסה לאור טענות החברות לקשיים בירוקרטים ולחסמים בהם הן נתקלות בעבודה הרציפה מול בזק. שיתוף הפעולה גם ימנע כפילות של פריסת תשתיות.

סלקום ציינה בהודעתה כי "השפעת ההסכם על תוצאות הפעילות של החברה, אם ייחתם ויבוצע, כפוף לשיתוף הפעולה שיבוצע בפועל. גיבוש ההסכם כפוף להמשך משא ומתן בין הצדדים ואם ייחתם, השלמת ההסכם תהא כפופה לקבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים. אין וודאות שהמשא ומתן יושלם או שהאישורים הרגולטוריים יתקבלו או שההסכם יבוצע". עוד היא ציינה כי במקביל היא בוחנת דרכים אחרות להאצת פריסת תשתית סיבים אופטיים עצמאי