עליות קלות בנעילת המסחר בוול סטריט; טבע איבדה 5.5%

נעילה חיובית באירופה חרף המשבר הפוליטי בגרמניה ■ אי וודאות בשווקים עקב רפורמת המס של טראמפ ■ יו"רית הפד היוצאת ג'נט ילן הודיעה על פרישה מוחלטת - ולא תכהן במועצת הנגידים של הבנק המרכזי

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ב') בעליות שערים קלות, לאחר פתיחה יציבה, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה.

 

המשקיעים עדיין מצויים באי וודאות, לאור העובדה שהעתיד של רפורמת המס של ממשל טראמפ עדיין לוט בערפל. המשקיעים תוהים האם רפורמת הדגל של נשיא ארה"ב, שבמידה לא מבוטלת אחראית לכניסתו לבית הלבן, תיכנס לתוקפה עד סוף דצמבר. בעד הרפורמה ישנם 227 מצביעים, כאשר ישנם רק 205 מתנגדים. שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, התבטא בנושא ובסוף השבוע אמר ל-CNBC שהוא צופה כי עיקרי הרפורמה יועברו לנשיא ארה"ב טראמפ עד לסוף השנה. 

יו"רית הפדרל ריזרב היוצאת ג'נט ילן הודיעה היום כי תעזוב את הבנק המרכזי האמריקאי, לאחר שלא נבחרה לכהונה נוספת. הנשיא טראמפ בחר בג'רום פאוול לתפקיד, ולמרות שלילן, האשה הראשונה בתפקיד הרם, הייתה הזכות להישאר במועצת הנגידים של הפד, היא בחרה כאמור לפרוש.

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לעסוק במשבר בגרמניה, לאחר שהבוקר דווח בכלי התקשורת כי הקנצלרית אנגלה מרקל מתקשה להרכיב קואליציה, ואף הועלו ספקולציות לגבי האפשרות שתתפטר. הערב, הודיעה מרקל רשמית כי כשלה בהרכבת קואליציה, ואמרה כי בחירות חדשות הן האפשרות הטובה ביותר. מרקל שללה אפשרות כי תעמוד בראש ממשלת מיעוט, וגם הכחישה כי תפרוש בעקבות הכישלון.

מניית טבע  הוסיפה לרכז עניין גם היום, ורשמה ירידות ניכרות לאחר שזינקה בחדות ביום ו' האחרון.

טסלה  עמדה במוקד גם היום, לאחר שבסוף השבוע חשף המנכ"ל אלון מאסק משאית חשמלית ורכב ספורט שובר-שיאים.

גזרת המאקרו דלילה היום, ומחירי הנפט  עמדו במוקד, על רקע אי הוודאות לקראת פגישת קרטל OPEC שתתקיים בשבוע הבא. בפגישה צפויות המדינות החברות בקרטל להחליט האם להמשיך בקיצוץ התפוקות. 

עונת הדוחות בשיאה, והיום דיווחו, בין היתר, על תוצאות הרבעון השלישי אג'ילנט טכנולוג'יס , אינטואיט , אורבן אאוטפיטרס  Noah Holdings, ו- ZTO Express.