שער הביטקוין לא עוצר: מזנק לראשונה מעל רף 8,000 דולר

בחודש האחרון השלים הביטקוין עלייה של כ-43% בערכו, עם כמה מורדות ועליות בדרך, כשרק לקראת סוף אוקטובר מחירו הגיע לראשונה ל-6,000 דולר

ביטקוין / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ביטקוין / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ביטקוין, המטבע הדיגיטלי הראשון והמוביל מבין כ-1,300 סוגי מטבעות דיגיטליים הנסחרים כיום בעולם, עובר לראשונה את רף 8,000 הדולר. המטבע הווירטואלי עולה כעת ב-1.5% ל-8,142 דולר. 

בכך משלים הביטקוין שבועיים של מסחר סוער, כשרק לפני כשבוע צנח מחירו בכמה ימים אל מתחת ל-6,000 דולר. העליות האחרונות במחיר הביטקוין תואמות תחזיות שפורסמו מוקדם יותר החודש על ידי אנליסטים של בנק ההשקעות גולדמן זאקס.

בחודש האחרון השלים הביטקוין עלייה של כ-43% בערכו, עם כמה מורדות ועליות בדרך, כשרק לקראת סוף אוקטובר מחירו הגיע לראשונה ל-6,000 דולר. המחזור הכולל של הביטקוין מוערך כיום ב-134 מיליארד דולר, על פי נתוני אתר coinmarketcap, מתוך שווי שוק כולל של יותר מ-240 מיליארד דולר לכל סוגי המטבעות הדיגיטליים.

המטבע הדיגיטלי השני כיום בערכו אחרי הביטקוין הוא ביטקוין קאש, שהונפק לראשונה באוגוסט האחרון בעקבות פיצול ("מזלג") בביטקוין, והוא נסחר כיום סביב מחיר של 1,200 דולר. אחריהם ניצב המטבע דש (Dash), שמחירו כ-450 דולר, והמטבע הרביעי כיום בערכו הוא את'ר (Ether), שמחירו כ-360 דולר.