פוקס נלחמת ביבוא האישי: משיקה אתר עם מותגים ומשלוח חינם

האתר שנקרא טרמינל X מבטיח להוות תחרות לאתרים בכל העולם ■ בין המותגים שיציע: אורבן אאוטפיטרס ויוניקלו, שייובא ביבוא מקביל ■ ויזל: "נהיה אגרסיביים מאוד במחיר ביחס לכל העולם"

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

מיזם האונליין החדש של הראל ויזל עולה היום (ב') לאוויר בהשקעה של 40 מיליון שקל. האתר, טרמינל X, מכוון גבוה מבחינת המותגים והשילוח החינמי שהוא מציע ועשוי לשנות את חוקי המשחק בעולם הקניות המקוונות בישראל. האתר נמצא בבעלותה של קבוצת פוקס, חברת הורביץ יאנג החזקות ורשת 13, מפעילת ערוץ הטלוויזיה (באמצעות סמייל רשתות), המהווה שותף אסטרטגי בעולמות המדיה, תוכן ודיגיטל ותחזיק ב-25% מבעלות האתר.

נדמה שהמתחרה הישיר העיקרי של האתר החדש הוא האתר הבריטי אסוס, הזוכה להצלחה בקרב הצרכנים הישראלים. מתחרים נוספים הם נקסט הבריטי (בעיקר בזירת בגדי הילדים) ומתחרים מקומיים כמו Adika.

החוזקה של טרמינל X היא במותגים הבינלאומיים, שהמעניין מהם הוא המותג היפני יוניקלו, המוכר בזכות מעילי הפוך שלו. המותגים שישווקו באתר מיובאים ביבוא מקביל וינוהלו ממלאי במרלו"ג הממוקם באשדוד.

מותגים אחרים שניתן לרכוש הם אורבן אאוטפיטרס, שקבוצת פוקס נבחרה לשמש כזכיין שלו, ויקטוריה'ס סיקרט, נייקי, ניו באלאנס, פומה, ואנס וליוויס. פוט לוקר תיכנס לזירה המקוונת בהמשך. בשלב זה כולל האתר בסך הכול 40 מותגים, בהם מותג פרטי חדש בשם טרמינל X. מותגי קבוצת פוקס כמו מנגו ואמריקן איגל יציעו קולקציות בלעדיות באתר.

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי הקבוצה, מעריך שתוך חצי שנה יציע האתר 60 מותגים. "טרמינל X ייצור מהפכה בשוק ועתידו לשנות את הרגלי הצריכה של הלקוחות בארץ. אין לי ספק שתוך זמן קצר נהפוך לאחד האתרים האהובים על הלקוחות הישראלים. נמכור בכל יום דגמים חדשים ונהיה אגרסיביים מאוד במחיר ביחס לכל העולם. התחרות שלנו היא לא מול חנות בקניון, אלא בזירה העולמית".

- נראה את יוניקלו והמותגים האחרים גם בחנויות?

"יש סיכוי להכול. בודקים כל דבר".

בשורה מעניינת אחרת מתייחסת לשירות המשלוחים חינם באספקה של עד 24 שעות לבית הלקוח, לפחות בחודשים הקרובים. נושא השילוח לא יבוצע באמצעות דואר ישראל אלא דרך ספקים אחרים כמו חברת HFD. בנוסף, חברי מועדון דרים קארד, המאגד את מרבית מותגי קבוצת פוקס, יוכלו לצבור נקודות על קניות באתר ולממשן גם בחנויות הפיזיות.

בקבוצת פוקס ישבו על הגדר זמן רב. כעת הם מאמינים שהזירה החדשה תנגוס באתרי המולטי-ברנד הפופולריים עבור הצרכן הישראלי - ובעיקר אלו שמעבר לים. "הצרכן הישראלי קונה בהיקף של 2 מיליארד שקל באינטרנט, 1.5 מתוכם בחו"ל", אמרה מיכל רביב, סמנכ"לית שיווק ושירות בטרמינל X. "זה אבסורד מבחינתנו ובאנו לשנות את זה. לא צריך יותר לעבור בשום נמל תעופה".

"זה שנתיים אנחנו עובדים בשקט על האתר הזה", אמר ל"גלובס" ניר הורוביץ, מנכ"ל האתר. "כל הפריטים שמוצגים למכירה באתר נמצאים במחסנים שלנו ורובם מיובאים ביבוא ישיר, כולל אורבן אאוטפיטרס. את מוצרי יוניקלו הבאנו ביבוא מקביל, ומדובר בפריטים שבחרנו מהקולקציה. החוזקה שלנו היא שאת הכול אנחנו מנהלים בעצמנו. כל היום נוחתות המון סחורות".

- דובר על כך שתפעילו אתר מקפריסין כדי לאפשר לישראלים לרכוש ללא מע"מ (בקנייה של עד 75 דולר). היכן זה עומד?

"כרגע המחסנים ממוקמים באשדוד, אבל הנושא נמצא על הפרק. אנחנו בוחנים את כל האופציות לתת את המענה הכי טוב לצרכן".

- האם תשקלו לשמש פלטפורמת מכירה לסוחרים כמו איביי או אמזון?

"לא. אנחנו קונים ומנהלם את המלאי במודל שדומה יותר לזה של אסוס".

- בקרוב תעלה קבוצת ביג עם אתר משלה שמצטרף לזה של קבוצת עזריאלי.

"המודל שלהם שונה לחלוטין משום שהם מהווים זירת סחר והם לא מחזיקים במלאים משלהם. אנחנו שחקן חזק באופנה והם פחות".

באשר לנתח השוק הצפוי מדגיש הורוביץ כי ההתייחסות לאתר היא כאל "זרוע נפרדת מקבוצת פוקס".

אתרים ומותגים
 אתרים ומותגים