ynet | בלעדי

ynet הקימה חברת הפקות שתתמחה בתוכן וידיאו

אין מדובר בתוכן שיווקי שישולב ב-ynet, אלא בהפקות לגופים חיצוניים ■ החברה, הנקראת y production, תפיק בין השאר תוכנית ראיונות עבור הוט בידור ישראלי, שתיקרא "טיימליין", ותישען על עיתונאים, מפיקים ואנשי קריאייטיב מהקבוצה

אבי בן טל / צילום: ירון ברנר
אבי בן טל / צילום: ירון ברנר

השחיקה ברווחיות של בתי התוכן מחייבת אותם לחפש מקורות הכנסה נוספים הקשורים לליבת העסק. בקבוצת ידיעות, מתברר, בוחרים לעשות זאת באמצעות העמקת הפעילות של ynet בכל הקשור להפקות תוכן וידיאו.

ל"גלובס" נודע כי ynet הקימה חברת הפקות בשם y production שאמורה להציע לאמצעי מדיה, למפרסמים ולחברות פרסום את שירותיה לצורך הפקת תוכן וידיאו תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים והאנושיים שקיימים בקבוצה.

לחברה שתי זרועות: זרוע שתייצר תוכן וידיאו טלוויזיוני לאמצעי מדיה וזרוע שתייצר תוכן לגופים מסחריים ומשרדי פרסום. הזרוע המתמקדת באמצעי המדיה נותנת בשבועות האחרונים פתרון של אולפן הפקות לגופים כמו רשת וקשת. פעילות זו אמורה להתרחב בקרוב - כך, החברה תפיק תוכנית טלוויזיה עבור הוט בידור ישראלי, שתיקרא "טיימליין" ותתמקד בראיונות שיצולמו באולפן ynet.

הזרוע שתתמקד במפרסמים ומשרדי פרסום תציע הפקות תוכן כמשרד הפקה לכל דבר. אין מדובר בתוכן שיווקי מהסוג שאמור להיות משולב ב-ynet, אלא ביצירת תוכן השייך למפרסם היכול לשלב אותו בכל דרך שיחפוץ בה: במצגת, כסרטון תדמית או כפרסום. בתום הפקת התוכן קיימת כמובן אפשרות לשלב אותו ב-ynet כפרסום, אבל אין זה חלק מהעסקה המקורית ודורש תשלום נוסף. כדי להמחיש את העובדה שלא מדובר בתוכן מסחרי של ynet תהיה הפעילות כפופה לסמנכ"לית המערכת, שרון שלמון.

הפעילות מול המפרסמים ומשרדי הפרסום יוצאת לדרך בימים אלה. אמנם בשלב זה נעשה ניסיון לשווק בעיקר פעילויות "קטנות" יחסית שאמורות לפתות במחיר נמוך, אך אין כוונה להישאר שם - בדיוק כפי שבתחום הטלוויזיה נכנסו להפקות תוכניות שלמות, כך גם בפעילויות מול הגופים המסחריים מתעתדים לתת מענה רחב כמשרד הפקה. רק שבניגוד למשרד הפקה, ב-ynet יישענו על כישרונות מתוך הבית. כך, למשל, ניתן יהיה לצלם כתבות חוץ עם עיתונאים שיוקצו לכך ולטובת המפרסמים יוקצו במאים, מפיקים ואנשי קריאייטיב מתוך עובדי הקבוצה.

השחיקה במודלים העסקיים של העיתונות הקלאסית שלחה את רוב האתרים לחפש מענה בתחום התוכן השיווקי. מדובר בשיתופי פעולה המשלבים בין יכולות ייצור התוכן של המו"ל לצרכים של המפרסם, והתוצרים הופכים ברוב המקרים לתוכן של הגוף שעמו נוצר השת"פ. הכניסה של הדיגיטל והווידיאו הביאה את האתרים להציע למפרסמים הצעות ערך גם בתחום זה - חלקם מציעים אפילו דפי נחיתה או צילום כתבות תמורת תשלום.

ב-ynet החליטו לקחת זאת צעד נוסף קדימה ולנתק את הקישור בין ה"ברזלים" וכוח האדם שיש בקבוצה ובין האתר כערוץ הפצה. נראה כי ב-ynet רואים בכך כיוון התפתחות אסטרטגי שכן כחלק מהתפישה של פתיחת הקבוצה להפקות מבחוץ הם מתעתדים לבנות אולפן נוסף.