האפליקציה שתעזור לכם להגיע ברכב הנכון לפגישת המשקיעים

אפליקציית Turo מאפשרת לשכור רכבי יוקרה, אבל לא רק, מהבעלים, בדומה למודל airbnb, וליצור את הרושם המבוקש: מתוחכם, מצליח או ירוק

אפליקציית Turo/ צילום::Turo
אפליקציית Turo/ צילום::Turo

בארה"ב החזות והסטטוס הם הכול: הדרך שבה אנשים תופסים אתכם חשובה יותר ממה אתם עושים בהרבה מקרים. מכונית היא סמל סטטוס די משמעותי במשוואה הזאת. מגיע לישיבות עם משקיעים במכונית הונדה שרוטה של ההורים? כנראה אתה עני מרוד ומחפש כסף נואשות. טסלה? את רגישה לאיכות הסביבה ומגיעה ממשפחה מבוססת, אולי מבוססת מדי. ג'יפ? כנראה השתחררת לא מזמן משירות במארינס או עברת מאחת ממדינות הדרום ואתה מביא משהו חדש ורענן, אבל לא משויף מספיק מבחינה עסקית. החיים והמוות של הסטארט-אפ ביד ההגה.

אבל בזמן שאפשר לקנות חליפה או חולצה מכופתרת שמסייעת ביצירת רושם חיובי ליום אחד - להשיג רכב יוקרה או את המכונית הנכונה זה קצת יותר מסובך. את הבעיה הזאת מנסה אפליקציית Turo לפתור: באמצעות ממשק סופר שיקי ומעוצב יכול כל זאטוט סיליקוני בעמק ובשלל ערים נוספות לשכור רכב חלומי ליום אחד. האפליקציה יצרה גם מוטיבציה בקרב רבים לקנות מכונית יוקרה - שכן הם יכולים באמצעות השכרה שלה ליום או יומיים בשבוע לכסות את העלות החודשית של אחזקת הרכב.

כך, למשל, בסן פרנסיסקו יום חלומי בשברולט קמרי צהובה ומגניבה יעלה 120 דולר (לא המון ביחס לעלות השכרת רכב "רגיל"), מודל איקס המהפנט של טסלה בעל הדלתות שנפתחות לגובה יעלה רק 130 דולר ליום, וכך גם ג'יפ רנגלר גבוה ומגניב. יום של דייט חלומי בתוך אסטון מרטין יעלה כבר 203 דולר ליום (נכון לכתיבת שורות אלה), ולמבורגיני ירוקה ומטריפה תדרוש 700 דולר תמורת השימוש בה. את המחירים נוקבים, כמובן, בעלי הרכב - בדומה לדרך שבה מוצעות דירות ב-airbnb.

הצנועים שביניכם יוכלו גם ליהנות ממכוניות פשוטות יותר כמו פיאט 500 (40 דולר בלבד ליום), מאזדה CX9 (33 דולר ליום), או קרייזלר 200 (רק 20 דולר ליום). מי שמוכנים לחכות עד הרגע האחרון ימצאו באזור הדילים תענוגות כמו יגואר F תמורת 150 דולר בלבד ליום - מחיר דומה פחות או יותר לעלות של מונית הלוך-חזור ממרכז סן פרנסיסקו לשדה התעופה בשעות העומס.

האפליקציה זמינה לא רק בסן פרנסיסקו אלא גם בשלל ערים, בהן שיקגו, לוס אנג'לס, דנבר, וושינגטון, יוסטון ואפילו הונולולו שבהוואי. לאחרונה הושק השירות גם בטורונטו ומונטריאול שבקנדה, ולונדון שבאנגליה.

רוב המציעים את מכוניותיהם כוללים במחיר השכרה גם הקפצה של הרכב אל המלון או הבית שלכם - חלקם (הסנובים, אם תרצו) דורשים שתגיעו אליהם לאסוף את המציאה. טורו, אגב, מציעים כלול במחיר ההשכרה גם ביטוח בהיקף של עד מיליון דולר וסיוע אנושי 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע אם תיתקעו בצד הדרך ותזדקקו לחילוץ או עזרה.

האפליקציה זכתה להרבה מעריצים באזור סן פרנסיסקו וגם להרבה בדיחות בקרב קהילת עמק הסיליקון ששמה ללעג צעירים השוכרים מכוניות יוקרה לדייט הראשון עם בחירת לבם הרגעית - אך מופיעים באובר לדייט השני. כך או כך, נראה שמדובר בגל הבא והמבטיח מאוד של אפליקציות הכלכלה השיתופית - ואחת שמאפשרת להרבה מאוד אנשים להגשים חלום גדול ומגניב במחיר (כמעט) שווה לכל נפש יזמית.