יציבות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט סגר מעל מעל 58 דולר

מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה ■ הערכות שאופ"ק תקצץ שוב את תפוקות הנפט לחצה את מחיר החבית מעלה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית אמש במסגרתה מדד S&P 500 נגע לראשונה ב-2,600 נקודות. המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, בעוד בורסות אסיה ננעלו בעליות שערים. מחר לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל חג ההודיה, וביום ו' יינעל המסחר מוקדם מהרגיל - ב-20:00 (שעון ישראל).

 

עתיד רפורמת המס של ממשל טראמפ עדיין לוטה בערפל, מה שיוצר אווירת אי וודאות בשוקים. סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי, אמר בסוף השבוע ל-CNBC שהוא צופה כי עיקרי הרפורמה יועברו לטראמפ עד לסוף השנה. אתמול אמר טראמפ, לפני ישיבת הקבינט, כי העם האמריקני יקבל מתנה לכבוד חג המולד בדמות קיצוץ ענק במיסים.

הנשיא טראמפ מינה את ג'רום פאוול ליו"ר הפד הבא, ויו"ר הפדרל ריזרב היוצאת ג'נט ילן הודיעה בתחילת השבוע כי תעזוב את הבנק המרכזי האמריקאי, לאחר שלא נבחרה לכהונה נוספת ולמרות שהייתה לה הזכות להישאר במועצת הנגידים של הפד. ילן הייתה האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד. 

נחשף כי מדדי המניות האמריקאיים צפויים לעבור שינויים. השינויים ישפיעו על מיקום חברות במדדי בנצ'מרק כמו S&P 500, והם יכולים לשנות את רשימות המניות במגזר או בתעשייה מסויימים, ולכן גם את תעודות הסל שעוקבות אחריהן. 

המשקיעים נושאים עיניהם לפרסומי הדוחות הכספיים של הרבעון השלישי, לנתוני המאקרו ולפרסום הפרוטוקולים של פגישתם האחרונה של הפדרל ריזרב, שהתקיימה בסוף אוקטובר, במהלכה החליטו חברי הפד להותיר את הריבית על כנה. המשקיעים ינסו לאתר רמזים בפרוטוקולים בנוגע למהלכים הבאים של הפד בחודשים הקרובים, ומה גישתם בנוגע לכלכלת ארה"ב.

פורסם הנתון השבועי של מספר תביעות האבטלה בארה"ב, שעומד על 239 אלף תביעות חדשות - לעומת הצפי ל-241 אלף תביעות. מלאי הנפט השבועיים ירדו ב-1.9 מיליון חביות לעומת תחזית לירידה של 1.4 מיליון חביות ועלייה של 1.9 מיליון חביות בשבוע שעבר.

מחירי הנפט  המשיכו לרשום עליות לקראת פגישת קרטל OPEC שתתקיים בשבוע הבא. בפגישה צפויות המדינות החברות בקרטל להחליט האם להמשיך בקיצוץ התפוקות.

HP  דיווחה אמש על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה. החברה עמדה בתחזיות המוקדמות, ולמרות זאת מג וויטמן הודיעה כי היא פורשת מתפקידה כמנכ"ל החברה.

חברת התרופות פריגו  ריכזה עניין לאחר שהשלימה את מכירת כימאגיס - יצרנית חומרי הגלם (API) מרמת חובב, תמורת 110 מיליון דולר. פריגו דיווחה על הרכישה לפני השלושה חודשים [לקריאה נוספת].

טבע  ריכזה עניין. דיר  פרסמה דוחות.