שופרסל הגדילה את הרווח הנקי ב-27% ברבעון השלישי

רשת השיווק דיווחה על ירידה קלה של 0.7% בהכנסות ברבעון ■ שיעור המכירות באינטרנט בתשעת החודשים הראשונים השנה היה 11.2%

תהליך ההתייעלות ברשת שופרסל ממשיך להשתקף בדוחות הכספיים שלה, שפורסמו היום. הרשת דיווחה על ירידה קלה של 0.7% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה, לעומת הרבעון המקביל ב-2016, לסכום של כ-3 מיליארד שקל. הירידה נבעה בעיקר מעיתוי חגי תשרי, שהביא לירידה במספר ימי המכירה, לצד סגירת סניפים לצורכי שיפוצים.

תהליך ההתייעלות, שמוביל המנכ"ל איציק אברכהן, לצד עלייה במכירות המותג הפרטי ובמכירות אתר החברה, הביאו לצמיחה של 10.5% ברווח התפעולי, שעמד על 115 מיליון שקל (3.8% מהמכירות). בשורה התחתונה, רשמה החברה עלייה של 27% ברווח הנקי, שהסתכם ברבעון ב-65 מיליון שקל.

שופרסל צומחת גם במכירות באינטרנט. שיעור המכירות של שופרסל אונליין בתשעת החודשים הראשונים השנה עמד על כ-11.2% מהיקף המכירות של החברה, בהשוואה לכ-8.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

גם במותג הפרטי שופרסל מתחזקת. שיעור המכירות של מוצרי המותג הפרטי של החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה היה 21% מכלל המכירות בתחום הקמעונות, בהשוואה ל-19% בתקופה המקבילה.

במכירות בחנויות זהות, שפעלו באופן מלא ברבעון השלישי השנה וברבעון המקביל אשתקד, נרשמה ירידה של 1.9%, בין השאר, עקב עיתוי החגים. המכירות למ"ר ירדו ב-0.4% ברבעון, והסתכמו ב-6,174 שקל למ"ר.

עלייה בהכנסות מפעילות אשראי

הכנסות מגזר הנדל"ן שמרו על יציבות, ברמה של 44 מיליון שקל ברבעון, ואילו ההכנסות מפעילות האשראי (מועדון הלקוחות של החברה) גדלו ב-21% ועמדו על 23 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה שופרסל ירידה של 0.5% במכירות לרמה של כ-8.9 מיליארד שקל, לצד שיפור של 8.5% ברווח התפעולי, שהגיע לכ-343 מיליון שקל (3.9% מהמכירות), וצמיחה של 19% ברווח הנקי, לרמה של 198 מיליון שקל.

במכירות בחנויות זהות נרשמה ירידה של 1.2%, ואילו במכירות למ"ר נרשם גידול של 0.6% לרמה של 18,225 שקל למ"ר, עקב צמצום בשטחי המסחר. בהכנסות מגזר הנדל"ן נרשמה ירידה של 1.6% ל-126 מיליון שקל, ואילו ההכנסות מפעילות האשראי גדלו ב-16% לרמה של 64 מיליון שקל.

מניית שופרסל הגיבה לדוחות בעלייה של כמעט 4%, והשלימה התקדמות של קרוב ל-70% בשנה האחרונה. שווי החברה בבורסה הגיע ל-5.3 מיליארד שקל.

אברכהן ציין היום: "אנו משקיעים משאבים רבים בשדרוג הסניפים ובהתאמתם לציפיות הצרכן, וזאת לצד המשך השקעת משאבים משמעותיים בפיתוח ערוצי הדיגיטל והקמת תשתיות שיתמכו בצמיחת פעילות החברה בערוצים השונים.

נזכיר כי בתחילת החודש חתמה שופרסל על הסכם חדש לתפעול מועדון כרטיסי האשראי שלה עם חברת ויזה כאל, שתחליף את לאומי קארד, שניהלה את המועדון בעשור האחרון. כרטיס האשראי המשותף של שופרסל ולאומי קארד נחשב לאחד מהכרטיסים החוץ-בנקאיים הגדולים בישראל. הוא התחיל לפעול ב-2006, ונתח השוק שלו בתחום כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים הוא כ-17%. נכון לסוף 2016 היו 505 אלף כרטיסים פעילים של המועדון, ו-22% מהמכירות ברשת שופרסל מתבצעות באמצעות כרטיס זה.

שופרסל דוחות
 שופרסל דוחות