דוחות טובים למיטרוניקס; המניה מגיבה בעלייה של כ-3%

הכנסות החברה ברבעון גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-134.5 מיליון שקל ■  מיטרוניקס רשמה עלייה של 49% ברווח הנקי שהגיע ל-11.2 מיליון שקל ברבעון

רובוטים לניקוי בריכה של מיטרוניקס / צילומים: אתר החברה
רובוטים לניקוי בריכה של מיטרוניקס / צילומים: אתר החברה

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה, חברת מיטרוניקס , הציגה היום (ה') תוצאות טובות לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה.

בשורה העליונה דיווחה החברה, הנמצאת בשליטת קיבוץ יזרעאל, כי הכנסותיה ברבעון גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-134.5 מיליון שקל. קיץ חם יחסית באירופה, פתיחת עונה טובה בחצי הכדור הדרומי, ומכירות מוגברות של קו הרובוטים החדש שהושק בשנת 2015, תרמו לשיפור במכירות כשמנגד התחזקות השקל מול מטבעות מרכזיים הביאה לפגיעה של כ-5 מיליון שקל בהכנסות.

השורה התפעולית הצביעה על צמיחה של 28% ברווח לרמה של 14.8 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה מיטרוניקס עלייה של 49% ברווח הנקי שהגיע ל-11.2 מיליון שקל ברבעון.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה מיטרוניקס, אותה מוביל המנכ"ל אייל טריבר, עלייה של 15% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 574 מיליון שקל. זאת על רקע עלייה במכירות בטריטוריות מרכזיות בהן פועלת החברה וקיץ חם יחסית, בעיקר באירופה.

הרווח התפעולי צמח ב-15% לרמה של 126 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 17% ברווח הנקי ל-94 מיליון שקל.

בתגובה לדוחות רשמה היום מניית מיטרוניקס עלייה של כ-3% במסחר בבורסה ושוויה של החברה הגיע ליותר מ-1.8 מיליארד שקל. בשנה האחרונה התקדמה המניה בכ-40% ובחמש שנים השלימה קפיצה של יותר מ-600%.

הונה העצמי של החברה עמד בסוף ספטמבר על כ-321 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת סוף 2016, ובקופתה היו מזומנים בהיקף של 78 מיליון שקל.

המנכ"ל טריבר, ציין עם פרסום הדוחות כי "אנחנו מסכמים רבעון שלישי חזק בו צמחנו בשיעור של 17%, בנטרול השפעת מטבעות, המשקף את פעילות החברה בשווקים. הצמיחה ברבעון נבעה מהתארכות העונה בחצי הכדור הצפוני ומפתיחה מרשימה של העונה בחצי הכדור הדרומי, בעיקר באוסטרליה וארגנטינה".

"המשכנו גם ברבעון השלישי בפעילות שיווקית דיגיטלית ממוקדת שהתחלנו בה השנה ושהניבה לנו הצלחות ותרמה ליצירת מודעות לטכנולוגיית הרובוטים ולחיזוק המותג של החברה בכל השווקים המרכזיים. המשכנו לממש בהצלחה תהליכי התייעלות והוזלה של עלויות בייצור הרובוטים ואלה תרמו לשיפור הרווחיות", הוא הוסיף.

קיבוץ יזרעאל, בעל השליטה במיטרוניקס (מחזיק כיום בכ-60% מההון) ניצל את העלייה החדה במניה בשנים האחרונות ומכר ביוני השנה כ-5% ממניותיו, בתמורה של כ-75 מיליון שקל, לכמה גופים מוסדיים. מאז, אגב, עלתה המניה ב-23%.

בעלת עניין מרכזית נוספת בחברה היא מגדל, המחזיקה באמצעות פוליסות הביטוח שלה, קופות הגמל וקרנות הנאמנות שהיא מנהלת, כ-11.5% מההון.