הדוכנים בבנגקוק עוברים למכירות באמצעות ברקוד סלולרי

רוכלי מזון הרחוב המפורסמים של בנגקוק הצטרפו למהפכה הדיגיטלית, והם מקבלים תשלומים באמצעות ברקודים של Quick Response) QR) שאפשר לקרוא באמצעות טלפונים חכמים

מגדל המהאנקון בבנגקוק/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מגדל המהאנקון בבנגקוק/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

תאילנד מפורסמת בדוכני הרחוב המסורתיים, שמציעים כל דבר - מנודלס מוקפצים ועד ביגוד. לתושבים רבים, אכילה ברחוב היא חלק משגרת היום. כעת מציעים הרוכלים בבנגקוק עסקות דיגיטליות, אחרי שהבנק המרכזי של תאילנד נתן בשבוע שעבר אור ירוק לחמישה בנקים, ביניהם בנגקוק בנק וסיאם קומרשל בנק, ליישם מערכות תשלומים אלקטרוניות באמצעות ברקודים של QR.

"המגמה העולמית היא להפוך חברות לכאלון שפועלות ללא מזומנים, וזה נוח יותר עם אישור שעסקה בוצעה. מערכת הברקודים של QR מתאימה מאוד לתאילנד, מאחר שלא נחוצה כמעט השקעה מצד המוכרים", אמר סומסק חאוסוואן, סגן שר במשרד לכלכלה וחברה דיגיטלית בתאילנד.

בשוק סמיאן, אזור קניות בבנגקוק שמכיל הכל - מירקות ועד תיקי יד - הרוכלים אומרים שהברקודים כבר מתבססים יפה בקרב החנויות, אם כי כמה מוכרים מעדיפים עדיין את המזומנים המסורתיים, בייחוד אלו שאינם מתמצאים בטכנולוגיה. "לי זה נוח, אני לא צריך לחפש עודף", אומר מוכר פירות יבשים בן 40. "אבל לרוב הלקוחות, בייחוד מבוגרים, היישום הזה הוא כאב ראש".

קונים בשנות העשרים והשלושים אומרים נוטים להשתמש במערכת הברקודים. "לעיתים קרובות אני קונה באינטרנט, ואין לי בעיה עם עסקאות דיגיטליות", אמר סטודנט בן 20. הונאות שמתבססות על ברקודים מזויפים נמצאות במגמת עלייה בסין, שבה התשלומים הדיגיטליים בפריחה. "אנחנו צריכים לגרום לאנשים לחוש בנוח עם המערכת הזו", הסביר סגן שר הכלכלה של תאילנד.