העלות של האייפוןX היא רק קצה הקרחון

מכשיר הדגל החדש של אפל נכנס רשמית לשוק הישראלי ■ אמש בחצות הלילה הסתערו אלפי לקוחות נלהבים לאחר המתנה של שעות בתורים ארוכים לרכוש מכשיר בעלות של 5,000 שקל, אבל שכחו שזה מתחיל רק כאן

אייפון X./ צילום: רויטרס, Lucas Jackson
אייפון X./ צילום: רויטרס, Lucas Jackson

זה קרה. אייפון 10 נכנס רשמית לשוק הישראלי, וגם לנו יש במה להשוויץ. עם הספירה לאחור לקראת חצות הליל אמש בדיזנגוף סנטר הסתיימה המתנה, שעבור חלק מהאנשים ארכה חמש שעות. הלקוחות הראשונים לכאורה (כי המקושרים כבר קיבלו לפניהם) פסעו כלאחר כבוד עם עיניים אדומות וחיוך מרוח על פניהם לתוך החנויות או אל עבר הקופות בדוכנים - במסגרת אירועי הלילה הלבן שנערכו ברחבי הארץ לרגל התחלת המכירה הרשמית למכשיר הדגל של אייפון.

אז מה היה לנו שם? מאות ממתינים, המון בלונים, מוסיקה רועשת, כלב אחד ויהודה לוי אחד. עשרות מוכרנים, עשרות מאבטחים ועשרות אלפי שקלים שנשלפו כלאחר יד. פרצופים נרגשים, פלאשים של צלמים וניסיון למתוח קוסמטית את התור שייראה כנחש משתרך של אנשים, נחש שמצטלם טוב יותר מהתגודדות שהיא, מה לעשות, אסתטית קצת פחות. והפריים, כפי שידוע לכל יחצן מתחיל, הוא הוא חזות הכול.

רגע לפני שליפת הארנקים ולפני שכל אחד ואחת מבין המאות שיצרו את התור הפוטוגני ייפרדו מסכום של כ-5000 שקל. לפחות. ולמה לפחות? כי לא היה כמעט אחד שלא יצא עם חבילת אביזרים נלווית וחיונית למכשיר החדש שזה עתה רכש. מה, תשאיר את הטלפון הכי יקר בשוק בלי כיסוי איכותי? ואכן כל שקית הכילה מגן מסך - כ-150 שקל ליחידה, כיסוי לטלפון - ממאתיים ועד 700 שקל, מטען אלחוטי עוד 250 שקל ושנאי כמובן. סוד גלוי הוא שהציוד הנלווה הזה הוא מקור הרווח האמיתי למשווקים שעל הטלפון עצמו מרוויחים עשרות שקלים בודדים.

איך נסכם את הלילה? אולי עם כמה ציטוטים שאספנו כמו: "לא ישנתי כבר כמה לילות מהתרגשות", "זה היום המאושר בחיי", "הגשמתי חלום" אני הפי הפי הפי. וכלב אחד שחצי שעה אחרי פתיחת הדלתות נכנס עם בעליו להגשים לו את החלום. וכן, הייתה גם נופר שרק הגיעה כדי להגיד שהייתה, הצטלמה, העלתה לאינסטוש ולא, אין לה שום כוונה לקנות את המכשיר הזה לעולם.