למעלה מ-235 הרוגים הרוגים ו-100 פצועים בפיגוע בסיני‎

(עדכון) לפי הדיווחים במצרים, פעילי טרור נכנסו למסגד בכפר בצפון סיני במהלך תפילות יום השישי, הפעילו מטעני חבלה ופתחו באש לכל עבר ■ הטלוויזיה המצרית מדווחת על כ-235 הרוגים וכ-100 פצועים

סיני, שארם א-שייך (צילום רויטרס)
סיני, שארם א-שייך (צילום רויטרס)

למעלה מ-235 הרוגים ו-100 פצועים היום (ו') בפיצוץ שאירע במסגד א-ראודה שבכפר ביר אל-עבד בצפון סיני, כך דיווחו רשתות הטלוויזיה במצרים. על פי החשד מדובר בפיגוע שביצעו מספר בני אדם שהגיעו למסגד, הפעילו מטען ופתחו באש נגד המתפללים ואנשי כוחות הביטחון המצרים.

הפיצוץ במצרים התרחש ככל הנראה על רקע המאבק של צבא מצרים בארגוני טרור שפועלים באזור אל-עריש שבצפון סיני. על פי עדי ראייה שנכחו בסמוך, מתפללים שניסו להימלט מהפיצוץ במסגד נורו על ידי החמושים שהתבצרו במקום ונפגעו. כמו כן מסרו עדי הראייה כי שיירה של אמבולנסים הוזעקה למקום והחלה בפינוי נרחב של עשרות הפצועים וההרוגים.

לפני עשרה ימים תפסו חיילי הארמיה השלישית של צבא מצרים רכב של פעילי טרור במרכז חצי האי ובו חומרים המסומנים ככימיים. מדובר היה במיכל גז שנשאו כיתוב אזהרה: "גז בוטאן", שהינו חומר מסוכן ומזהם.

התפיסה הצטרפה לשורה ארוכה של פעולות שמבצע צבא מצרים נגד ארגוני טרור בסיני, עם דגש נגד דאע"ש. בסרטון שפרסם בתחילת החודש חיל האוויר המצרי, נראים כלי טיס של הצבא עוקבים אחר שיירה של 10 כלי רכב עמוסים באמצעי לחימה שניסו לחדור דרך הגבול עם לוב. בתיעוד נראים כלי הטיס מתבייתים על המטרות ומשמידים את השיירה.

לאור המתיחות הביטחונית בחצי האי, המטה ללוחמה בטרור פרסם בחודש ספטמבר האחרון אזהרת מסע לסיני, שנחשב ליעד מועדף על ישראלים רבים. "נמשך האיום החמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני ובמצרים גופא, לרבות ישראלים", נכתב באזהרה.

עוד צוין כי "אזהרת המסע לסיני של המטה ללוט"ר הינה ברמת האיום החמורה ביותר (רמה 1) - רמת איום קונקרטי גבוה מאוד, וההמלצה לצידה הינה להימנע בתוקף מכל ביקור, ולשוהים שם לצאת לאלתר". במקביל, במטה הדגישו כי רמת האיום במצרים כולה גבוהה יחסית וממליצים להימנע מביקור בה.