הבנקים מצטרפים לפועלים באיום לקחת את יורוקום לביהמ"ש

החברה קיבלה דרישה מהבנקים לפירעון מיידי של חלק מהחוב ■ מאמינה כי תצליח לגבש הסדר חוב בזמן שנותר

שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

האיום של בנק הפועלים לקחת את יורוקום של שאול אלוביץ לבית משפט מאלץ את שאר הבנקים ליישר איתו קו. החברות בנות הציבוריות של יורוקום (דוגמת אינטרנט זהב, ואנלייט) הודיעו כי החברה האם יורוקום תקשורת קיבלה דרישה מהבנקים לפרוע מיידית חלק מחובותיה .

בסוף השבוע קיבלה יורוקום דרישה מבנקים לפרוע חלק מחובותיה עד לתאריך מסוים, אחרת ינקטו בהליך משפטי. בהודעה צוין יורוקום נמצאת במגעים לפריסת חובותיה עם הבנקים, וכי להערכתה ניתן יהיה לגבש הסדר חוב .

ליורוקום תקשורת חוב של כמיליארד שקל לבנקים ובראשם דיסקונט עם חצי מיליארד שקל בנק הפועלים עם 400 מיליון שקל והבינלאומי עם 28 מיליון שקל. ביום חמישי החליט בנק הפועלים להגביר את הלחץ על החברה שבשליטת שאול אלוביץ' ושלחה מכתב בו היא מאיימת לקחת את החברה לבית משפט. פועלים דורש שאלוביץ יזרים לחברה 100 מיליון שקל במסגרת ההסדר. יחד עם זאת בסביבת אלוביץ' מסרבים כרכע להזרמה נוספת מכיוון שהוא כבר הזרים בארבע השנים האחרונות 250 מיליון שקל ליורוקום. כמו כן לבנק מחלוקת עם דיסקונט לגבי חלוקת השעבודים .

שאר הבנקים דווקא רצו לקדם הסדר עם אלוביץ, אך המכתב של פועלים אילץ אותם ליישר קו ולהצטרף להפעלת הלחץ.

עו"ד עמי ברלב, היועץ המשפטי של יורוקום וסמנכ"ל במטה יורוקום, מסר בתגובה: "במהלך השנים האחרונות פרעה קבוצת יורוקום למערכת הבנקאית מעל 2 מיליארד שקלים כשבעל השליטה תורם כ 250 מיליון שקלים במקביל ולא מושך כלל דיבידנדים ודמי ניהול מיורוקום הרבה מאוד שנים.

"קבוצתנו היתה קרובה מאוד לפרעון מלא של כל חובותיה כשהמקור היה מכירת חלל תקשורת, אך שני אירועי כח עליון עם אובדן לוויני עמוס 5 ועמוס 6 פגעו במהלך והרעו מצבנו. אנו מאמינים שנצליח להגיע לסיכום עם נושי הקבוצה בשבועות הקרובים ללא התנהלות בבית משפט".