חברת ההייטק שמעניקה לעובדיה ימי חופשה ללא הגבלה

טיילור ברנדס הודיעה כי היא מבטלת את חובת הנוכחות במשרדי החברה, ותעניק ימי חופשה ללא הגבלה ■ יחד עם זאת, מבהירים בחברה שהאחריות תעבור לכתפי העובד שיחליט מתי וכמה ימי חופשה הוא לוקח וזאת ע"פ התקנות שבחוק

הייטק  / צלם: thinkstock
הייטק / צלם: thinkstock

חברת ההייטק טיילור ברנדס החליטה לבטל נוכחות חובה במשרדיה, ומעניקה לעובדיה ימי חופשה ללא הגבלה כמו כן, מכיוון שהיוזמה הממשלתית לימי א' חופשיים דעכה, חברת ההייטק מעניקה ביוזמתה לעובדים אפשרות לנצל את ימי החופש החדשים שלהם - על מנת ליצור סופ"ש ארוך.

נכון שבועת ההייטק נראית רחוקה לעתים מהיומיום הישראלי הקשה אבל יחד עם זאת, התחרות על לב כל עובד רק עולה מדרגה בכל יום נתון. בחברת טיילור ברנדס התל אביבית החליטו "לשבור את השוק" בכל הקשור לרווחת עובדיה.

החברה הודיעה השבוע על יוזמה חדשה, בה היא מבטלת את חובת הנוכחות במשרדי החברה, ותעניק ימי חופשה ללא הגבלה. יחד עם זאת, מבהירים בטיילור ברנדס שהאחריות תעבור לכתפי העובד שיחליט מתי וכמה ימי חופשה הוא לוקח וזאת ע"פ התקנות שבחוק. נוכחות חובה תתבטל ותעבור להחלטת העובד גם כן.

כבר בשלב ראיון העבודה כל עובד יספר על השעות הכי אפקטיביות שלו, איזו ארוחה היא הארוחה המרכזית והחשובה שלו ועל מה הכי חשוב לו בסביבת העבודה. בקשות העובדים נעות החל ממוזיקה, ועד סביבה עם צמחיה או אפשרות להגיע עם חיית המחמד.

למרות חופש הפעולה, בטיילור ברנדס מציינים שזה לא מפריע לחברה לעבוד בצוותים. "אנחנו משקיעים מאוד בגיבוש הצוות ויוצאים לבלות ברמת החברה וברמת המחלקות לפחות פעמיים בחודש." אומר יהלי סער, מנכ"ל ומייסד טיילור ברנדס. "אנחנו אוכלים צהריים ביחד פעמיים בשבוע, זה הזמן איכות הכי חשוב של החברה וכולם מגיעים לארוחות על אף שאנחנו לא מחייבים.

"סביבת העבודה חשובה מאוד ולעובדים יש אפשרות לבחור את הציוד שאיתו הם יעבדו, איזה מחשב, כמה מסכים ואיזה ציוד משלים".

כמו כן, בחברה החליטו לתת לעובדים לשקול לנצל את ימי החופש החדשים שקיבלו לסופ"ש ארוך. היוזמה הממשלתית להנהגת סוף שבוע ארוך מספר פעמים בשנה דעכה, אולם חברות הייטק גדולות הרימו את הכפפה ומעניקות ביוזמתן לעובדים את האפשרות ליטול חופשה בימי ראשון ולעשות לעצמם סוף שבוע ארוך מעבר לימי החופשה הרגילים.

חברת ההייטק טיילור ברנדס העוסקת בתחום העיצוב הדיגיטלי שיווקי הודיעה על מדיניות סופי שבוע ארוכים והצטרפה בכך לחברות שכבר יישמו את הנוהל בשנה האחרונה כולל איירונסורס ואינראקטיב-פייבר. החברות הבינלאומיות ממילא עובדות במתכונת מצומצמת יותר בימי ראשון בכל הקשור לקשר עם חו"ל ולכן העבודה אינה נפגעת.

לדברי סער, שיטת העבודה המסורתית שבה עובדים נדרשים להיות צמודים במשרד בימים ושעות קבועים כבר לא רלוונטית היום. כולנו נבדקים לפי איכות התוצרים ואם עובדים בשעות גמישות ולוקחים סוף שבוע ארוך כדי להיות עם המשפחה, לבלות ולסדר עניינים כולם יוצאים בסופו של דבר נשכרים. זו דרך לשמור על חיים מאוזנים בין העבודה והמשפחה בתחום שהוא תובעני.

דרך הפעולה החדשה הגיעה מהשטח בראיונות שנערכו עם עובדים חדשים כחלק מהדיון על תנאי העבודה. "הם שמעו על כך מחבריהם בחברות אחרות בחו"ל ואנו נענים לה ברצון", אומר סער. "אנחנו מניחים שמהר מאוד הנוהל יהפוך לחלק מתנאי העבודה בהייטק. בשיחה מציין העובד מהן שעות העבודה האפקטיביות שלו, החלוקה בין העבודה בבית ובמשרד, סביבת העבודה הנוחה, שעות ארוחות והגעה בשעות מאוחרות ואנחנו מתאימים את עצמנו לכך. לכל עובד יש מספר של ימי חופשה שמגיעים לו. אנחנו מצפים ממנו לקחת את המינימום, אך לא מגבילים בימי חופשה נוספים".

חברת טיילור ברנדס הפועלת בישראל ובניו יורק פיתחה אלגוריתם שמייצר בתוך דקות מספר אפשרויות למיתוג ולוגו לחברות וארגונים לאחר מענה על מספר שאלות קצרות וזאת במקום הוצאות התשלום והזמן הכבדות בהזמנת עבודה ממשרדים המתמחים בכך.