נעילה חיובית בבורסה; קנון וקבוצת דלק הובילו את העליות

בוול סטריט נשברו שיאים בסוף השבוע ■ מניות קבוצת אלוביץ' ריכזו עניין על רקע הלחץ שהבנקים החלו להפעיל על הקבוצה ■ קנון מוכרת את עסקי האנרגיה באמריקה הלטינית בכ-1.3 מיליארד דולר

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעך היום (א') בעליות שערים. בסוף השבוע נרשמו עליות בניו-יורק ובאירופה על רקע טירוף המכירות של עונת החגים.

 

בסוף השבוע נרשמו שיאים חדשים בוול סטריט, כשמעבר לעידוד ששואבים המשקיעים מכך שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ עבר שלב באישור רפורמת המס שלו, הייתה זו קדחת הקניות של עונת החגים שנפתחה ביום שישי, כשהסקרים מראים שכ-69% מהאמריקאים רכשו ביום שישי האחרון מוצרים, הן באמצעות האינטרנט והן בחנויות הפיזיות.

למרות ההשפעה החיובית של העליות בוול סטריט ואירופה, מניות הארביטראז' הכבדות נסחרו היום בפערים שליליים שהעיבו על המסחר. כך למשל טבע , בפער שלילי של 3.8%, מיילן  בפער שלילי של 0.3%, וסלקום  ופרטנר  בפערים שלילים של 1.7% ו-2.5%.

סלקום  ו-פרטנר  חתמו לא מכבר על הסכם לשיתוף-פעולה בכל הנוגע לפריסת רשת הסיבים האופטיים, מה שאמור להקל על שתי החברות בכל הנוגע להוצאות הכבדות שפריסה כזו גובה מהן.

ריכזו עניין מניות קבוצת אלוביץ', ובעיקר בי קומיונקיישנס , אינטרנט זהב  וכמובן בזק , וזאת לאחר שבסוף השבוע פורסם כי הבנקים החליטו להסיר את הכפפות בכל הנוגע לחובות הקבוצה למערכת. בשוק ההון בסך-הכול רואים במהלך של הרחקת אלוביץ' מבזק מהלך חיובי לחברה, כאשר חרב הדיבידנדים תוסר מעל צווארה ואולי אף תשפר את יחסיה עם הרגולציה.

הפניקס  הודיעה הבוקר כי קבוצת סיריוס הבינלאומית הנמצאת בשליטה סינית החליטה לממש את אופציית הקול שיש לה ולרכוש את יתרת מניות קבוצת דלק בחברה. יש לציין כי ההודעה זוכה בשוק לקבלת-פנים צוננת, מאחר שהקבוצה הסינית צריכה לקבל את אישור הפיקוח על הביטוח, אישור שקשה לראות כיצד יתקבל. 

חברת ההחזקות קנון  הנמצאת בשליטת עידן עופר מתקרבת צעד נוסף לקראת הפסקת פעילותה. החברה דיווחה הבוקר כי היא מוכרת את החזקתה באיי.סי פאואר, פעילות האנרגיה שלה באמריקה הלטינית, בכ-1.3 מיליארד דולר (1.18 מיליארד דולר פלוס מזומן) לקרן הפרייבט אקוויטי I Squared Capital, המתמחה בהשקעות בחברות תשתיות ואנרגיה באמריקה הלטינית.

מניות הקמעונאיות הגדולות איבדו  גובה בשל פרסום על היערכות של אמזון לקראת כניסה לישראל. בין המניות הבולטות בתחום: עזריאלי קבוצה , מליסרון , פוקס  ואלקטרה צריכה .