התחדשות עירונית ברמת-גן: 108 דירות במקום 36 ישנות

מה יקבלו הדיירים ברחוב הרא"ה ברמת גן: ארבעה בנייני מגורים עם 36 דירות ייהרסו, ובמקומם ייבנו שני בנייני מגורים בני תשע קומות עם 108 דירות ■ היזם יוכל למכור 72 דירות חדשות

רחוב הרא"ה רמת גן  תמ"א 38 / צילום: תמר מצפי  הדמיה: איוולבד מדיה ורן בלנדר אדריכלים
רחוב הרא"ה רמת גן תמ"א 38 / צילום: תמר מצפי הדמיה: איוולבד מדיה ורן בלנדר אדריכלים

סיפור בעלי הדירות: "אנחנו מנסים למעלה מחמש שנים לקדם את התמ"א. בדקנו כמה יזמים עד שהגענו לחברה הנוכחית", מספרת בעלת דירה באחד הבניינים. "היה קשה מאוד להשיג את ההסכמה של כל בעלי הדירות. זה תהליך ארוך ומסובך, עם הרבה מהמורות בדרך. חשוב למצוא את בעלי המקצוע המתאימים, לבחון את החברה בציציות, מכל הכיוונים, גם מקצועיות וגם ביחס לדיירים. חשוב גם לראות פרויקטים שעשו בעבר".

התמורה ליזם: ארבעה בנייני מגורים עם 36 דירות ייהרסו, ובמקומם ייבנו שני בנייני מגורים בני תשע קומות עם 108 דירות. היזם יוכל למכור 72 דירות חדשות.

התמורה לבעלי הדירות: דירה חדשה בבניין חדש. הדירה החדשה תהיה גדולה בכ-12 מ"ר מהדירה המקורית. לכל דירה תוצמד חניה אחת תת-קרקעית ומרפסת. היזם יישא בהוצאות ההובלות הלוך ושוב. בסמוך לפינוי יעריך שמאי את הדירות לצורך דמי השכירות למפונים, ההערכה היא שמדובר בין 4,000 שקל ל-4,500 שקל לחודש.

חניה: בבניין המקורי לא הייתה חניה לדיירים. בבניינים החדשים תהיה חניה לכל דירה בחניון תת-קרקעי, ללא מכפילי חניה.

לו"ז: התקבל אישור ועדה להיתר בתנאים. מהחברה נמסר כי בחודשים הקרובים יתחיל שיווק הדירות, בעוד כשנה יפונו בעלי הדירות והבנייה צפויה להימשך כ-30 חודשים.

מיקום מדויק: רחוב הרא"ה 151-153 ורחוב ההלכה 8-6 ברמת-גן

המצב הקיים: בנייני רכבת ישנים שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת. כל בניין בן שלוש קומות. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 65 מ"ר. אין מעלית וחניה.

היזם: החברה להתחדשות עירונית לישראל וקבוצת בסר.

אדריכל: רן בלנדר אדריכלים

מה קיבלו הדיירים ברחוב ראש פינה ברמת-גן