מיחשוב ישיר מממשת: מכרה מניות וואן טכנולוגיות בכ-36 מ' ש'

זאת לאחר שהמניה הכפילה ערכה בשלוש שנים ■ בעלת השליטה מכרה בשבוע שעבר קרוב ל-4% ממניות וואן בעסקה מחוץ לבורסה והחזקתה ירדה ל-50.3% ■ המכירה תגדיל ההון בכ-25 מיליון שקל

שי אוזון / צילום: שלומי יוסף
שי אוזון / צילום: שלומי יוסף

קבוצת מיחשוב ישיר, בעלת השליטה בחברת וואן טכנולוגיות, הצטרפה לגל המימושים של בעלי עניין בחברות שמניותיהן נסחרות במחירי שיא, כשמכרה בשבוע שעבר קרוב ל-4% ממניות החברה הבת תמורת 36.2 מיליון שקל בעסקה מחוץ לבורסה.

במסגרת העסקה מכרה מיחשוב ישיר 270 אלף מניות וואן לפי שער של 134 שקל למניה, נמוך ב-3.1% ממחיר הנעילה של מניית וואן ביום העסקה. מיחשוב ישיר ציינה, כי בעקבות המכירה, העודף, לפני מס, בסך כ-25 מיליון שקל - ייוחס במישרין להון העצמי שלה. מיחשוב ישיר נסחרת בבורסה לפי שווי של 371 מיליון שקל.

וואן טכנולוגיות נסחרת בשווי של 939 מיליון שקל, אחרי שכמעט והכפילה את ערכה בשלוש השנים האחרונות. לאחר העסקה, החזקתה של מיחשוב ישיר בוואן תרד ל-50.3%. בעלי מניות אחרים בוואן כוללים גופים מוסדיים, ובהן ילין לפידות והראל. וואן, פעילותה המרכזית של קבוצת מיחשוב ישיר, שפעילה במקביל גם במתן שירותי מימון לרכישת ציוד IT באמצעות חברת טקליס.

וואן עלתה ב-92% ב-3 השנים האחרונות
 וואן עלתה ב-92% ב-3 השנים האחרונות

וואן טכנולוגיות, בניהולו של שי אוזון, מספקת פתרונות ושירותי תוכנה, פתרונות תשתיות ומחשוב ושירותים מנוהלים. החברה דיווחה לאחרונה על עלייה של 9.3% בהכנסותיה בינואר-ספטמבר לכ-1 מיליארד שקל, ועל רווח נקי לתקופה של 46.5 מיליון שקל.

בשבוע שעבר דיווחה וואן כי הצעת הרכש שהגישה לבעלי המניות בחברת השירותים המנוהלים, כלנית כרמון התקבלה, וכתוצאה מכך וואן, שמחזיקה ב-86% מכלנית, תרכוש את יתרת המניות תמורת 10.7 מיליון שקל, ותמחוק את כלנית מהמסחר בבורסה.

כלנית הוקמה ב-1995, והשליטה בה נרכשה על-ידי וואן בשנת 2010. ב-2015 ניסתה וואן לרכוש את מניות הציבור בכלנית, אך הצעת רכש שהגישה נדחתה. במקביל עברה מניית כלנית לרשימת השימור, ובעלי מניות בה תבעו את החברה, בטענה שלא עשתה די כדי למנוע זאת. הצעת הרכש של וואן הגיעה כחלק ממהלך של הסתלקות התביעה.