וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; טבע זינקה ב-7%

המשקיעים חזרו ליום המסחר המלא הראשון בניו יורק לאחר חופשת חג ההודיה ■ הנאסד"ק ירד בכ-0.15% והדאו ג'ונס עלה בשיעור דומה ■ מניית טבע הגיבה לפרסום פרטי תוכנית הארגון מחדש של החברה ■ נמשך הראלי במניית אמזון ■ ירידה במחיר הנפט על רקע פגישת אופ"ק

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר שהמדדים נסוגו מעט מרמות השיא שרשמו בשלב מוקדם במהלך המסחר. היום היה יום המסחר המלא הראשון לאחר חופשת חג ההודיה.

 

מדד דאו ג'ונס עלה היום בכ-0.1% והנאסד"ק ירד בשיעור של 0.15%. ה-S&P 500 נסגר ללא שינוי משמעותי. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים, להוציא את מכירות הבתים החדשים, שעלו ב-6.2% לעומת החודש הקודם, בקצב שנתי של 685 אלף בתים - שיא של עשר שנים. התחזיות היו למכירות של 627 אלף בתים חדשים בחודש החולף, לעומת מכירות של 667 אלף בתים חדשים בחודש שעבר.

המסחר בוול סטריט הושפע היום משני גורמים מרכזיים: מבול המכירות של עונת החגים והתקדמות בתוכנית להפחתות מס בארה"ב. על-פי סקרים שפורסמו בארה"ב, כמעט 70% מהאמריקאים ביצעו רכישה כלשהי בסוף השבוע האחרון, נתון שמצביע יותר מכל על עוצמת הכלכלה האמריקאית ומידת האמון של הצרכנים בה.

כפועל יוצא מהמכירות המשמעותיות של סוף השבוע האחרון ריכזו עניין מניות הקמעונאיות הגדולות, ובראשן אמזון שעלתה לשיא חדש.

בצד השלילי, מגזר האנרגיה רשם ירידות של כ-1%, בעקבות ירידה במחירי הנפט. הירידה באה בעקבות חששות המשקיעים ממפגש ראשי אופ"ק והציפייה להרחבת העסקה לקיצוץ הייצור בהמשך השבוע. 

היולט פקארד אנטרפרייז   המשיכה לרכז עניין לאחר שבשבוע שעבר התפטרה מנכ"לית החברה. 

מניית אפל  המשיכה אף היא לרכז עניין, לאחר שאנליסטים שמסקרים את המניה העריכו כי האינדיקציות של מכירות האייפונים החדשים טובות מכפי שחשבו קודם לסוף השבוע האחרון. 2017 תיחשב אחת השנים הטובות יותר של אפל, שנה שקיבלה ביטוי בראלי משמעותי של המניה.

טבע  זינקה לאחר שהחברה הכריזה היום על ארגון מחדש הכולל שינויים מהותיים בהנהלה. זאת, לפי הודעת טבע, במטרה לשפר את המיקוד העסקי ולהגביר את יצירת הערך. בטבע מציינים כי המבנה הארגוני החדש ימנף את יתרון הגודל של טבע, יגביר את הגמישות ואת היעילות ויספק מגע קרוב יותר לשווקים.