הנפקת יעקובי יוצאת לדרך - ללא הצעת מכר ועם קיצוץ בשכר

הנפקת המניות הראשונית של חברת הבנייה תצא לפועל בימים הקרובים ■ שווי החברה בהנפקה יהיה 260 מיליון שקל "לפני הכסף"

אמיר ופיני יעקובי / צילום: אריק סולטן
אמיר ופיני יעקובי / צילום: אריק סולטן

הנפקת המניות הראשונית (IPO) של קבוצת י.ש אחים יעקובי (YSB) צפויה לצאת השבוע לפועל (השלב המוסדי), ומטיוטת התשקיף האחרונה שפרסמה עולה, כפי שנחשף ב"גלובס", כי שווי החברה בהנפקה הופחת משמעותית, ויעמוד על כ-260 מיליון שקל "לפני הכסף" (במקום שווי מבוקש של כ-400 מיליון שקל בתחילת הדרך).

במקביל לגיוס הון של כמה עשרות מיליוני שקלים, אחים יעקובי מתכננת גם גיוס אג"ח של עד 70 מיליון שקל, שקיבל ממידרוג דירוג Baa1 באופק יציב, ואשר הריבית המקסימלית עליו תגיע עד ל-4.2%.

עוד לקראת ההנפקה, וככל הידוע, בשל דרישת המשקיעים במצגות שערכה החברה, צמד בעלי השליטה בחברה, האחים פיני (יו"ר) ואמיר (מנכ"ל) יעקובי, ויתרו על הצעת מכר, שבמסגרתה רצו למכור נתח מהחזקותיהם תמורת כמה עשרות מיליוני שקלים, והם אף הפחיתו משמעותית את התגמולים שביקשו לקבל מהחברה לאחר הנפקתה.

התגמול המשתנה הופחת בחצי

מטיוטות התשקיף האחרונות עולה כי עלות העסקתם המשותפת של שני האחים תוכל להגיע עד לכ-6 מיליון שקל "בלבד", לעומת קרוב ל-8 מיליון שקל משותפים שביקשו לקבל תחילה, וזאת לאחר הפחתת התגמול השנתי המשתנה. התגמול החודשי הקבוע שלהם עדיין יגדל משמעותית לעומת זה הנוכחי, לסכומים של 168 אלף שקל בחודש (לפיני יעקובי) ו-152 אלף שקל בחודש (לאמיר יעקובי).

התגמול המשתנה, על בסיס תוצאות החברה, הופחת בכמחצית, והוגבל אצל פיני ל-1.25 מיליון שקל ואצל אמיר לכ-840 אלף שקל, לעומת תגמולים משתנים מקסימליים של 1.6-2.4 מיליון שקל שרצו לקבל תחילה. לפיכך, עלות שכרו השנתית הכוללת של פיני תוכל להגיע עד ל-3.3 מיליון שקל, וזו של אמיר עד ל-2.7 מיליון שקל. כיום מחזיק פיני יעקובי כ-60% מהון החברה, ואחיו אמיר ביתרה (40%).

ככל הידוע, גם חברת גרין לנטרן של ריצ'י הנטר, המחזיקה ברשת מועדוני הכושר הולמס פלייס, שהנפקתה עומדת על הפרק, החליטה לוותר על הצעת מכר בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים, שתכננה לבצע במסגרת ההנפקה.

נראה כי ההחלטה לוותר על אקזיט מיידי דרך הצעת מכר בבורסה נבעה מדרישה שהועלתה על ידי המשקיעים ברוד שואו, הנערך לקראת ההנפקה. זאת, בין השאר, על רקע הפסדים כבדים שספגו באחרונה המשקיעים במניית אירונאוטיקס.

אחים יעקובי היא אחת החברות הבולטות בענף התשתיות בישראל, וכיום פועלת בשלושה מגזרים עיקריים: הקמת וביצוע פרויקטים - מגזר המהווה את פעילותה העיקרית, עם 60%-70% מההכנסות; מתן שירותי אחזקה ותפעול למבנים ומערכות; וכן ייזום והפעלת מתקני טיפול בפסולת (מגזר סביבה ירוקה).

בשנים האחרונות מציגה אחים יעקובי צמיחה בהיקפי הפעילות, ובסיכום המחצית הראשונה של 2017 הציגה קפיצה של 25% בהכנסותיה ל-312 מיליון שקל.

קבוצת אחים יעקובי

שנת הקמה: 1974

פעילות: הקמה, ביצוע, אחזקה ותפעול פרויקטים בתחומי הבנייה והתשתיות

יו"ר: פיני יעקובי

מנכ"ל: אמיר יעקובי

מספר עובדים: 810

תוצאות קבוצת אחים יעקובי בארבע השנים האחרונות (במיליוני שקלים)
 תוצאות קבוצת אחים יעקובי בארבע השנים האחרונות (במיליוני שקלים)