עקב המכירה למזרחי-טפחות: השביתה בנק אגוד תימשך גם מחר

(עדכון) - בנק מזרחי-טפחות הודיע הבוקר על הסכם לרכישת בנק אגוד לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל ■ בעקבות זאת הודיע ועד עובדי בנק אגוד כי החל מ-10:00 הבנק יושבת, וכל סניפיו יהיו סגורים ■ בהמשך דווח כי השביתה תימשך יום נוסף

בנק אגוד / צילום: שי אפשטיין
בנק אגוד / צילום: שי אפשטיין

ועד עובדי בנק אגוד מחריף את המאבק בעקבות ההודעה הבוקר (ג') על חתימת ההסכם למכירת הבנק למזרחי-טפחות. החל מהשעה 10:00, בנק אגוד יושבת וכל סניפי הבנק יהיו סגורים.

הבוקר הפגינו כ-300 עובדי הבנק מול משרדי חברת מליסרון בשליטת קבוצת עופר, שהיא גם מבעלי השליטה בבנק מזרחי-טפחות. בהפגנה נכח גם פרופ' ירון זליכה, היועץ של ועד העובדים, שקרא לרשות להגבלים עסקיים לעצור את המיזוג ולמנוע את הפגיעה בציבור ובעובדים.

"המיזוג הזה הוא רע לעובדים, רע לציבור הרחב ומשרת רק את האינטרסים של קבוצות הטייקונים הכי חזקות במשק ששולטות בכסף של הציבור. אנחנו נבהיר היום לקבוצת עופר ולבנק ישראל: אנחנו לא ניתן ל-1,200 עובדים ללכת הביתה", נמסר מוועדי העובדים בבנק.

יצוין כי במסגרת המיזוג בין הבנקים, צפויים 500 עובדי בנק אגוד לעזוב את הבנק.

בעקבות ההתפתחויות נמסר היום מבנק אגוד: "בעקבות הודעת בעלי השליטה, הכריזו ארגוני העובדים בבנק אגוד על צעדים ארגוניים. הנהלת הבנק פועלת למזעור הפגיעה בלקוחות ועושה את המיטב על מנת לחזור לפעילות מלאה בהקדם האפשרי ולהמשיך במתן שירות בנקאי מקצועי, איכותי ואמין לקהל לקוחות הבנק. הבנק רואה את טובת לקוחותיו לנגד עיניו וימשיך לפעול למתן מענה לצרכיהם הבנקאיים, כפי שעשה עד כה".

בשעות אחר-הצהריים דווח כי עובדי בנק אגוד ישביתו גם מחר (ד') את הבנק, וזאת על רקע חתימה על ההסכם למיזוג הבנק אגוד לתוך מזרחי-טפחות. בכך תיכנס השביתה ליומה השני. מחר בשעות הערב יחליטו הוועדים על המשך הצעדים.