האופטימיות בוול סטריט נשמרת; מניות הפיננסים עלו בכ-4%

יו"ר הפד המיועד העיד בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, שאמורה לאשר את מינויו כמחליפה של ג'נט ילן ■ צפון קוריאה ביצעה ניסוי של טיל בין יבשתי

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בניו יורק הסתיים היום (ג') בעליות ניכרות. אמש נרשמה מגמה מעורבת בוול סטריט. הערב ביצעה צפון קוריאה ניסוי טילים נוסף כשעל פי הדיווחים הטיל שנורה נחת קרוב לחופי יפן. למרות ניסוי הטילים המשקיעים בוול סטריט שמרו על אופטימיות וככל שהתקדם המסחר הלכו העליות והתגברו.

 

המגמה בתקופה האחרונה בניו יורק היא חיובית והנתון לא צריך להפתיע איש  בעיקר בשל הקרבה לסוף השנה והניסיונות של המשקיעים המוסדיים לשפר את התשואות לקראת ה-31.12. נתוני המאקרו שפורסמו היום לא היו מזהירים וזאת לאחר שהגירעון המסחרי של ארה"ב עלה בחודש נובמבר לרמה של 68.4 מיליארד דולר, גירעון גבוה מתחזיות האנליסטים. נראה כי הסיכויים לא גדולים שרפורמת המס הגדולה של טראמפ תעבור עד לסוף השנה אך סקירות שמתפרסמות בימים האחרונים עולה כי השפעת רפורמת המס על החברות הנסחרות בניו יורק, מגולמת כבר באופן כמעט מלא במחירי המניות. 

המיזם הרפובליקאי לרפורמה מקיפה במערכת המיסוי בארה"ב מקרטע. בית-הנבחרים העביר בנקל הצעת חוק, שבמרכזה קיצוץ מסיבי במסים למאיונים העליונים, אך הסיעה הרפובליקאית בסנאט טרם הצליחה לגייס 50 סנאטורים - המספר המינימלי שנדרש להעביר הצעת חוק בבית זה - בגלל מחלוקות עמוקות בתוך הסיעה על אופיה של רפורמת המס. (לסיפור המלא)

לאחר מספר ימים של עליות, רגיעה נרשמת במסחר בנפט וזאת לקראת ועידת אופ"ק שתתכנס השבוע ותודיע, ככל הנראה, על הארכת הסכם קיצוץ תפוקות הנפט עד לסוף 2018.

בנק נובה סקוטיה הקנדי ׁ(סימול: BNS) פרסם לפני פתיחת המסחר את דוחותיו הרבעוניים, לאחר שהיום דווח כי הציע 2.2 מיליארד דולר עבור החטיבה הצ'יליאנית של קבוצת הבנקאות הספרדית BBVA . גם חברת הטכנולוגיה אוטודסק תפרסם את דוחותיה - לאחר נעילת המסחר.

הערב יו"ר הפדרל ריזרב המיועד, ג'רום פאואל, מסר את עדותו בשימוע המינוי שלו בפני ועדת הסנאט האחראית על המערכת הבנקאית. נאומו של פאואל לא סיפק כותרות גדולות אבל הכותרת המרכזית שיצאה ממנו הייתה כי המדיניות של הפדרל רזרב, כפי שהוכתבה על ידי ג'נט ילן תימשך - נתון מעודד כשלעצמו.

הנאום גרם למניות הפיננסים לעלות ולמשוך את השוק. מובילות את העליות: ג'י.פי מורגן צ'ייס , בנק אוף אמריקה  וסיטיגרופ .