ברקליס העלה המלצה למלאנוקס; וולדמן: "אני פה לשנים הבאות"

מאז שקרן סטארבורד האקטיביסטית הודיעה על החזקתה ב-10.7% ממניות החברה, השוק מגיב בחיוב, עם עלייה של 13% בשווי המניה

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

איך תגיב הנהלת מלאנוקס , בראשות המייסד והמנכ"ל איל וולדמן, לכניסתה של קרן סטארבורד להשקעה בחברה, וללחצים שהיא מפעילה על מלאנוקס להציג שיפורים תפעוליים ולבחון חלופות אסטרטגיות? בשלב זה, התשובה עדיין אינה ידועה. לפי הערכות, מאז הדיווח הרשמי של הקרן האקטיביסטית על כך שהיא מחזיקה ב-10.7% ממניות מלאנוקס לפני כשבוע, נוצר קשר בין הצדדים, אך עד כה לא פורסם דיווח בנושא.

ביום חמישי, מספר ימים לאחר כניסת סטארבורד, נערך בגני התערוכה ערב לעובדי החברה, אשר תוכנן מראש ואליו הגיעו מעל 3,000 מוזמנים, שנהנו מהופעות של עברי לידר, מארינה מקסימיליאן ולהקת A-WA. באותו ערב רמז וולדמן על כוונתו להישאר בחברה שהקים גם בטווח הארוך, כשאמר לעובדים: "תרשו לי להגיד לכם משהו בנימה קצת יותר אישית - כמעט 20 שנה אני במלאנוקס, יותר משליש מחיי... חוויתי פה רגעים קשים לצד תקופות מדהימות ואני כולי נרגש לקראת 20 השנים הבאות".

בדרך לקיצוץ בהוצאות?

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. מאז שנודע על השקעתה של סטארבורד, מניית מלאנוקס עלתה ב-13.3% למחיר של 57.9 דולר שמשקף לחברה שווי של כמעט 3 מיליארד דולר, זאת לאחר דשדוש בעיקר סביב רמות מחירים של 40-50 דולר בשנים האחרונות. כניסת הקרן מסמלת למשקיעים אפשרות להצפת ערך במניה, בין אם הקרן תדרוש ממלאנוקס לבצע שינויים בדירקטוריון ותוביל, למשל, למכירת החברה, ובין אם מלאנוקס תנקוט צעדים פוטנציאליים כחלק ממאבק נגד הקרן.

בברקליס העלו אתמול (ג') את המלצתם למניית מלאנוקס מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק", כחודש וחצי לאחר הורדת ההמלצה, וזאת בעקבות כניסת סטארבורד. מחיר היעד הועלה מ-47 דולר ל-55 דולר. האנליסט ג'וזף וולף כתב כי מדובר באירוע טכני חיובי למניה בטווח הקצר. "תגובת מלאנוקס תהיה קריטית לביצועי המניה בטווח הארוך", כותב וולף. לדבריו, יש במלאנוקס "חומר גלם" טוב, אך האפסייד ממנו תלוי ב"ניעור" מסוים, כשהוא מאמין שסטארבורד תוכל לייצר שינוי כזה.

להערכתו, הסיכון המרכזי נוגע לתגובה שאינה חיובית מצידה של מלאנוקס לעצות/התערבות של המשקיעה, שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר כעת.

"החברה לא פרסמה הצהרה רשמית בנוגע לסטארבורד ולא ביצעה צעדים כלשהם עד כה", כותב האנליסט.

לדבריו, התחום הברור ביותר שבו צפויה להתמקד סטארבורד, הוא רמות ההוצאות של מלאנוקס על מחקר ופיתוח, הנהלה וכלליות. "על הנייר, נראה שמלאנוקס יכולה להתחרות בחברות בינוניות בגודלן בתחומה עם מבנה עלויות נמוך יותר. יחד עם זאת, לדעתנו, הצלחת החברה עד היום נבעה בחלקה מהגעתה ראשונה לשוק. נותר לראות איך ישפיע קיצוץ ההוצאות על האסטרטגיה".

מניית מלאנוקס עלתה
 מניית מלאנוקס עלתה