יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר פורש; ענת גואטה, מועמדת השר

האוזר הוביל את השינוי המבני בבורסה, 2 פרשות פליליות נחשפו בתקופתו, ולאחרונה התחיל לקדם את הורדת מס רווחי הון ■ האוזר: "זוקף את כל ההישגים לעבודה המשותפת ברשות"

היו"ר שמואל האוזר/איל יצהר
היו"ר שמואל האוזר/איל יצהר

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, ביקש משר האוצר, משה כחלון, לסיים את תפקידו. השר כחלון נעתר לבקשתו. פרופ' האוזר מכהן בתפקידו מחודש מאי 2011, והוא מצוי כעת בעיצומה של התקופה השנייה לכהונתו, שהוארכה על-ידי השר כחלון בחודש מאי 2016.

שר האוצר כחלון מסר היום (ד'): "לפני מספר חודשים ביקשני פרופ' האוזר לסיים את תפקידו כיו"ר רשות ניירות ערך. ביקשתי ממנו שיישאר עד לתחילת שנת 2018 כדי להשלים את המהלכים החשובים אותם קידם, ובכללם שינוי מבנה הבורסה, הקלות לחברות מו"פ, הקלות להנפקות חדשות, השלמת החוק לאיסור על אופציות בינאריות, הקלות לחברות קטנות ובינוניות וחיזוק האכיפה למען בניית אמון הציבור". 

בפברואר 2016 החליט שר האוצר להאריך את כהונתו של האוזר שכבר כיהן כחמש שנים בתפקיד על מנת לאפשר לו להשלים את תהליך השינוי המבני בבורסה. בתקופתו של האוזר נחשפו 2 פרשות פליליות חמורות לכאורה בשוק ההון שכללו את הרשעתו של נוחי דנקנר בהרצת מניות ולאחרונה המלצה לכתב אישום כנגד בעל השליטה בבזק - שאול אלוביץ'. לאחרונה החל האוזר לקדם את הפחתת מס רווחי הון. 

האוזר מסר: "שר האוצר ביקשני להישאר עד לתחילת שנת 2018 כדי להשלים את מה שהרשות והאוצר יזמו. בימים אלה אנחנו עובדים על השלמתם של מהלכים נוספים שאני מקווה לסיימם עד סוף השנה, ובכללם בניית תשתית להקמת בורסה משנית, הבאת בורסה זרה כשותף אסטרטגי לבורסה, הרחבת הסדרי הרישום הכפול עם הונג-קונג, סינגפור וטורונטו והשלמת המהפכה של המרת תעודות הסל לקרנות סל". 

האוזר הודה לשר כחלון שאיפשר, ויזם ודחף לפיתוחם של שוק ההון והבורסה בישראל, ובמיוחד על שיתוף-הפעולה המצוין עמו, שהביא לפריחה מחודשת של הבורסה.

במקביל הודיע שר האוצר כחלון כי המועמדת שלו לתפקידו יו"ר רשות ניירות ערך היא חברת מליאת הרשות, מנכ"לית אנטרופי לשעבר, ענת גואטה. גואטה הייתה שותפה לייסוד והקמת אנטרופי שירותי מחקר כלכלי וכיהנה כמנכ"לית החברה בשנים 2010-2017. בשנים 2005-2008 כיהנה כמנכ"לית חברת ההשקעות הציבורית ארקו. בין השנים 1993-2005 מילאה מספר תפקידים בבנק מזרחי-טפחות וב-5 השנים האחרונות לעבודה בבנק שימשה ככלכלנית בחטיבה העסקית.

פרופ' האוזר ציין: "אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק רבה על השלמת היעדים שהצבתי לעצמי ולרשות, ומביט בגאווה במצבו ההולך ומשתפר של שוק ההון. אני מודה להנהלת הרשות ולעובדיה שהיו לי כמשפחה, ואני זוקף את כל ההישגים של השנים האחרונות לעבודתנו המשותפת. זו הייתה תקופה מדהימה, וזו זכות עצומה להיות בראש גוף שעובדיו והתנהלותו נחשבים בעיניי, סיירת מטכ"ל, 8200 והמסתערבים של השירות הציבורי בכלל ושל שוק ההון בפרט".