נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית טבע עלתה ב-2.7%

מגמה מעורבת בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ טבע ממשיכה לרכז עניין על רקע פרסום התוכנית האסטרטגית החדשה שלה ■ קבוצת דלק פרסמה דוחות כספיים; בזק מחר

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') במגמה חיובית, זאת לאור העליות בוול סטריט והאווירה האופטימית ששוררת באופן כללי בשוק. אמש ביצעה צפון קוריאה ניסוי טילים נוסף, כשהטיל ששוגר נחת קרוב לחופי יפן. כעת נסחרות בורסות אירופה במגמה מעורבת, בעוד המסחר בניו יורק מתנהל במגמה דומה.

 

אמש נאם המועמד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ליו"ר הפדרל ריזרב בפני הסנאט. ג'רום פאואל לא סיפק כותרות משמעותיות, אך ממעדותו ניכר כי הוא מתכוון לשמור על המדיניות שהתוותה קודמתו בתפקיד, ג'נט ילן. לאחר סיום המסחר אמר נשיא ארה"ב כי בכוונתו להטיל את כל כובד משקלו כדי להעביר את רפורמת המס שלו - נתון שסיפק דלק לשווקים.

עונת הדוחות לפני סיום, והבוקר דיווחה קבוצת דלק  על זינוק חד ברווח הנקי ל-1.024 מיליארד שקל ברבעון השלישי, בעיקר הודות לרווח נקי של 873 מיליון שקל, בגין השלמת מכירת 9.25% מהחזקות דלק קידוחים במאגר "תמר" לשותפות תמר פטרוליום. ברבעון המקביל, נציין, הרוויחה הקבוצה 85 מיליון שקל.

מחר צפויה בזק  לפרסם תוצאות כספיות לרבעון החולף.

טבע  הפתיעה השבוע כשפרסמה את התוכנית האסטרטגית שלה, שמספקת תקווה למשקיעים. המניה זינקה בתגובה, וממשיכה לרכז עניין.

בנק מזרחי-טפחות  סגר אתמול על רכישת בנק אגוד לאחר שקיבל את הסכמת הפיקוח על הבנקים למהלך. מניית בנק אגוד  עלתה אתמול בשיעורים חדים. המיזוג בין שני הבנקים יעלה על שולחן הממונה על ההגבלים העסקיים, וכרגע לא נראה שהממונה יהיה הרגולטור היחיד שיתנגד למיזוג, אך לכל ברור כי מוקדם להכריז על השלמת העסקה.