יש רוכש: הבית של נוחי דנקנר בהרצליה פיתוח נמכר ב-47 מ' ש'

רוכש הווילה בהרצליה פיתוח הוא איליה טורפיאשווילי, ממייסדי חברת הגיימינג פלאריום

הווילה של נוחי דנקנר / צילום: איל יצהר
הווילה של נוחי דנקנר / צילום: איל יצהר

אם שקלתם במקרה לרכוש נכס מפואר בהרצליה פיתוח, דעו שהווילה של נוחי דנקנר, בעל השליטה לשעבר באי.די.בי, כבר יצאה מהשוק ונמכרה. הווילה שברחוב שלמה המלך, שעמדה למכירה מאז 2014 ומתפרשת על פני כ-1,000 מ"ר בנוי, עברה לידיו של איש ההייטק איליה טורפיאשווילי, תמורת 47 מיליון שקל. טורפיאשווילי הוא ממייסדי פלאריום, חברת הגיימינג שנמכרה באחרונה לחברת אריסטוקרט בכחצי מיליארד דולר.

נזכיר כי את הווילה בהרצליה פיתוח התחייב דנקנר למכור במסגרת הסדר חוב עם הבנקים, כאשר אז ביקש עבור הנכס כ-45 מיליון שקל. דנקנר ורעייתו עזבו את הבית כבר במאי האחרון, ועברו להתגורר בשכירות בבית הממוקם לא רחוק משם.

עד היום הועלו ספקות בנוגע להצלחה במכירת הנכס, עקב האטה בשוק נכסי היוקרה. ואולם כעת נמצא קונה, וטורפיאשווילי יהנה מנכס הכולל, בין השאר, בריכה, ג'קוזי, 5 חדרי שינה, חדר כושר, מעלית, חדר קולנוע, מרתף וחניה לשתי מכוניות וסירה.

בחודשים האחרונים המשיך דנקנר ליישם את הסדר החוב שלו מול הבנקים. ביוני האחרון הוא העביר 32 מיליון שקל ל-6 בנקים, כחלק מהסדר החוב שחתם עמם לפני שנה. עד כה שילם דנקנר לבנקים במסגרת ההסדר כ-75 מיליון שקל, כאשר התשלום הבא צפוי רק בעוד שנתיים ויעמוד על 20 מיליון שקל, ו-60 מיליון שקל נוספים ישולמו שנתיים לאחר מכן.

היקף החובות הפרטיים של דנקנר לבנקים עמד לפני ההסדר על כחצי מיליארד שקל. גורם מרכזי שמסייע לו בהזרמת הכספים לבנקים הוא אביו, יצחק דנקנר, הנחשב לאדם אמיד מאוד.