נעילה חיובית בוול סטריט; הדאו ג'ונס מעל 24 אלף נקודות

הנפט המשיך לרכז עניין על רקע פגישת אופ"ק בה הוסכם על המשך קיצוץ התפוקות עד לסוף 2018 ■ מדד ה-S&P 500 רשם שיא כל הזמנים, עם עלייה של 0.8%

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, כשמדד הדאו ג'ונס בולט לחיוב, רשם עליות של 323 נקודות ונסחר לראשונה מעל 24,000 נקודות. אמש הסתיים המסחר במגמה מעורבת כשהנאסד"ק רשם ירידות בעוד הדאו ג'ונס שבר שיאים חדשים. בורסות אירופה ננעלו בירידות. מדד ה-S&P 500 רשם שיא כל הזמנים, עם עלייה של 0.8%.

 

 

מחירי הנפט  המשיכו לרכז עניין. בכינוס ראשי ועידת אופ"ק הוסכם על הארכת הסכם קיצוץ התפוקות מעבר לחודש מארס הקרוב עד לסוף 2018. יש לציין כי ברקע הדברים, לאחרונה גברה המתיחות בין ערב הסעודית לאיראן שעלולה להעביר על אפשרות להסכמות בין חברי הארגון.

בחזית המאקרו פורסמו היום תביעות דמי האבטלה השבועיות בארצות הברית והן עומדות על 238 אלף לעומת 239 אלף בשבוע שעבר, מתחת לתחזית האנליסטים. כמו כן פורסמו היום נתוני ההוצאה הפרטית, שמראים בחודש נובמבר עלייה של 0.3% לעומת תחזית של 0.2%. פורסמו גם נתוני ההכנסה הפרטית שמציגים בחודש נובמבר עלייה של 0.4% לעומת תחזית של 0.3%. יש לציין כי מדובר בנתוני מאקרו חשובים שכן כשני שליש מהתוצר בעולם המערבי מיוחס לצריכה הפרטית.

אמש היו אלה מניות הטכנולוגיה הגדולות שרשמו ירידות שערים משמעותיות כשמנגד מניות הפיננסים רשמו עליות חדות ומשכו את הדאו ג'ונס לעליות. הסיבות למה שקרה אמש פשוטות יחסית: בתחילת השבוע פורסם כי רשות התקשורת הפדרלית (FCC) תאפשר לספקיות האינטרנט לסגת ממדיניות "נייטרליות הרשת". מעבר למשמעויות האזרחיות המובנות, בכלי התקשורת האמריקאים העריכו כי נסיגה ממדיניות זו תפגע בסקטור הטכנולוגיה ותאט את קצב אימוץ מכשירים מתוחכמים ותפחית את צריכת שירותי התוכן. 

מניות הטכנולוגיה הגדולות שריכזו אתמול עניין היו: פייסבוק אלפאבית , אפל , נטפליקס ואמזון .

מניות הפיננסים הגדולות הובילו את העליות אמש בניו-יורק כשבכלי התקשורת האמריקאים מייחסים את ההתקדמות בהעברת רפורמת המס של טראמפ והשיפור הכלכלי המתמשך בארה"ב, מה שאמור להביא לשיפור הביצועים של המערכת. יש לציין עוד כי השבוע העיד בסנאט ג'רום פאואל שאמור להחליף את ג'נט ילן בתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב, שם אמר כי המערכת הפיננסית יציבה מה שמגביר את ההערכות כי שיפור ברווחיות המערכת יביא לעלייה בהיקפי הדיווידנדים שהחברות בסקטור ישלמו.

מניות הפיננסים הגדולות שריכזו עניין היום: בנק אוף אמריקה , ג'י פי מורגן  וסיטיגרופ .