הישג ענק לטראמפ: הסנאט אישר את רפורמת המס

רפורמת המס מורידה את מס החברות מ-35% ל-20%, מעניקה הקלות לעסקים קטנים, מרחיבה את הסכומים שניתן לנכות בעת תשלום מס עסקים מקומי ומעניקה הקלות מס זמניות לשיעורי מס אישיים ■ הגירעון יעמוד על 1 טריליון דולר

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

הסנאט האמריקאי אישר הלילה (ו') את רפורמת המס של הנשיא דונלד טראמפ - הרפורמה עליה התבסס מצע הבחירות שלו, ומאז בחירתו לנשיא ארה"ב העולם כולו נשא עיניו וציפה, ראשית לפרסום מרכיבי הרפורמה, ולאחר מכן לראות האם תאושר. הלילה זה קרה, ורפורמת המס היסודית ביותר של קוד המס האמריקאי בתקופה של יותר מ-30 שנה יוצאת לדרך.

הדבר מהווה הישג ענק עבור טראמפ: רפורמת המס עברה בהצבעת סנאט ברוב של 51 מול 49 מתנגדים, ועד לרגע האחרון היה חשש כי לא תעבור, בשל הרוב הזעום שיש לרפובליקאים, הן בבית הנבחרים והן בסנאט. רפורמת המס מורידה מס חברות מ-35% ל-20%; מעניקה הקלות לעסקים קטנים; מרחיבה את הסכומים שניתן לנכות בעת תשלום מס עסקים מקומי; מעניקה הקלות מס זמניות לשיעורי מס אישיים.

כמו כן, בוטל גם סעיף החוק שחייב אנשים לרכוש ביטוח בריאות (אובמה-קייר), כך שלמעשה בוטל מס הבריאות האישי.

מנגד, הגירעון יתרחב, ויעמוד על 1 טריליון דולר.

טראמם צייץ בטוויטר מיד לאחר ההצבעה וכתב כי "קרובים יותר בצעד אחד להפחתת מסים מאסיבית". הוא ציין כי בכוונתו להגיע להסכמות בין הסנאט לבית הנבחרים עד לחג המולד.