מצלאוי מכרה לצמח המרמן ולאורקום נכס בגבעתיים ב-84 מ' ש'

בקרקע שבמתחם כורזין זכויות להקמת בניין של יותר מ-30 קומות, שעיקרן מיועדות למשרדים, נוסף על שטחי מסחר ומגורים

סמיר מצלאוי / צילום:  אבי שאולי
סמיר מצלאוי / צילום: אבי שאולי

חברת הנדל"ן מצלאוי  ממשיכה בניסיונותיה למימוש נכס מרכזי שהיא מחזיקה בגבעתיים, והיום (א') דיווחה כי חתמה על הסכם למכירתו לחברת הנדל"ן צמח המרמן  ולחברת אורקום אסטרטגיות של אורן ואבי חלפון, תמורת סכום כולל של כ-84 מיליון שקל.

מדובר במגרש במתחם כורזין שבגבעתיים, שבו יש למצלאוי זכויות להקמת בניין של יותר מ-30 קומות, שעיקרן מיועדות למשרדים, נוסף על שטחי מסחר ומגורים. נכס זה הוא אחד הנכסים המרכזיים של מצלאוי, הנמצאת במצב פיננסי מאתגר כבר תקופה לא קצרה.

בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, צמח המרמן תשלם למצלאוי כ-38 מיליון שקל, וכן כ-10 מיליון שקל כפירעון הלוואת בעלים שהעניקה מצלאוי לחברת אבן השוהם, שבאמצעותה היא מחזיקה בנכס. נוסף על כך, התחייבו צמח המרמן ושותפיהם בעסקה לקחת על עצמם הלוואה בנקאית בהיקף של כ-36 מיליון שקל, שלקחה חברת אבן השוהם.

10 מיליון שקל כבר הופקדו

בהתאם להסכם, הרוכשים שילמו כבר 10 מיליון שקל מסך התמורה למצלאוי - סכום שהופקד בחשבון נאמנות, ויתרת התמורה במזומן תשולם במועד השלמת העסקה, שכניסתה לתוקף מותנית, בין השאר, בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

זהו הניסיון השלישי של מצלאוי למכור את הנכס, לאחר שבאוקטובר, ולפני כן באוגוסט, דיווחה מצלאוי על ביטול עסקאות שעליהן חתמה בתנאים דומים. העסקה הנוכחית, אם תצא לפועל כמתוכנן, תוכל לסייע למצלאוי, הנמצאת בשליטת המייסד והמנכ"ל סמיר מצלאוי, ושותפו היו"ר אליהו קנפלר, להתמודד עם תשלומי האג"ח של החברה, בהיקף כולל של כ-130 מיליון שקל.

תשלום האג"ח המשמעותי הבא של מצלאוי, בהיקף של כ-20 מיליון שקל למחזיקי סדרה ד', הגדולה מבין שלוש סדרות האג"ח (בהיקף של כ-78 מיליון שקל), הנסחרת בתשואה של כ-8%, יתבצע בסוף השנה.

מניית מצלאוי נחלשה מתחילת השנה בכ-30% ומשקפת לחברה שווי של כ-80 מיליון שקל. את דוחותיה הכספיים של מצלאוי, שפורסמו בסוף השבוע, מעטרות כמה הערות מצד רואי החשבון, המפנים את תשומת לב המשקיעים לכך שיכולת החברה לעמוד בהתחייבויות האג"ח שלה כפופה, בין השאר, להשלמת מכירת הנכס בגבעתיים. עוד מציינים רואי החשבון כי המשך פעילותה של החברה תלוי בהתממשות תוכניות ההנהלה, הכוללות, בין השאר, הכנסת שותפים בפרויקטים של פינוי-בינוי, השלמת הקמת פרויקטים ומכירת נכסים.

הנהלת מצלאוי ודירקטוריון החברה "מעריכים בסבירות גבוהה כי החברה תמשיך בפעילותה ותעמוד בהתחייבויותיה במלואן בעתיד הנראה לעין".

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, מצלאוי נהנתה משיפור של 29% בהכנסותיה, שהגיעו ל-195 מיליון שקל, ועברה לרווח תפעולי של כ-4 מיליון שקל. ואולם, הפסדי החברה, אף שצומצמו, עדיין משמעותיים והצטברו לכ-11 מיליון שקל - סכום המשקף ירידה של 67% ביחס להפסד של 32 מיליון שקל, שהציגה בתקופה המקבילה אשתקד.

על רקע האתגרים של מצלאוי, בחודשים האחרונים התגלע סכסוך בין צמד בעלי השליטה בחברה, מצלאוי וקנפלר. האחרון נכנס להשקעה במצלאוי בתחילת 2016 בעקבות המצוקה הפיננסית של החברה, שאילצה את מצלאוי לדלל את החזקותיו.

לפי מצלאוי, הסכסוך התעורר בעקבות "אי עמידתו של קנפלר בהוראות הסכם ההשקעה", שעיקרו כולל תשלום של 10 מיליון שקל לבני הזוג סמיר וקלרה מצלאוי, כנגד מכירת מניות המוחזקות על ידיהם. עסקה זו היא בין שני הצדדים, והכסף במסגרתה לא יועד להיכנס לחברה - כך שהיא לא משפיעה על החברה מבחינה תפעולית.